Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xerikss0n
ulf_gbg skrev:Vårt orderdatum är den 16/5 och BLIS står med i specen, så jag räknar med att det stämmer. Annars kommer jag kräva någon form av kompensation. Jag tycker att BLIS är en bra funktion.

Xerikss0n, det låter lite konstigt om de har lagt till intellisafe surround på din order. Vad jag kan läsa mig till på nätet är det ett system som kommer in med nya XC90. Det låter konstigt om man lyckas montera det på en V70, men vem vet...
Du får rapportera hur det går!

Vilka tillval har ni andra valt på era V70 Classic förresten?
Vi lade på automatlåda, parkeringshjälp fram+bak, delat drag, 12volts-uttag i bagaget och stötfångarskydd bak. Känns ganska komplett för våra behov.
Det är Hawkx som tydligen fått intellisafe surround, på min är det BLIS systemet!
Förövrigt så valde vi till automat, premium sound, teknik paketet pro, back kamera, volvo on call, tonade rutor o lite annat smått o gott :)
Senast redigerad av 2 Xerikss0n, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av ulf_gbg
Xerikss0n skrev: Det är Hawkx som tydligen fått intellisafe surround, på min är det BLIS systemet!
Förövrigt så valde vi till automat, premium sound, teknik paketet, back kamera, tonade rutor o lite annat smått o gott :)
Aha, jag läste visst lite slarvigt. :shock:
Vi får väl höra vad Hawkx får för något system monterat i sin bil.

Glömde förresten att nämna att jag valde till Sensus Navigation. Har kört med en lös TomTom i snart 10 år, vilket har funkat ganska bra, men i och med att den nya bilen kan kopplas upp mot internet tänkte jag att tekniken kanske är mogen för att satsa på en integrerad navigator. Fria kartuppdateringar i 10 år är ju också ett stort steg framåt jämfört med tidigare generationer av Volvos navigationssystem där en enda kartuppdatering kostade några tusenlappar. Skall bli spännande att se hur smidigt Sensus Navigation är att använda.
av Xerikss0n
ulf_gbg skrev:
Xerikss0n skrev: Det är Hawkx som tydligen fått intellisafe surround, på min är det BLIS systemet!
Förövrigt så valde vi till automat, premium sound, teknik paketet, back kamera, tonade rutor o lite annat smått o gott :)
Aha, jag läste visst lite slarvigt. :shock:
Vi får väl höra vad Hawkx får för något system monterat i sin bil.

Glömde förresten att nämna att jag valde till Sensus Navigation. Har kört med en lös TomTom i snart 10 år, vilket har funkat ganska bra, men i och med att den nya bilen kan kopplas upp mot internet tänkte jag att tekniken kanske är mogen för att satsa på en integrerad navigator. Fria kartuppdateringar i 10 år är ju också ett stort steg framåt jämfört med tidigare generationer av Volvos navigationssystem där en enda kartuppdatering kostade några tusenlappar. Skall bli spännande att se hur smidigt Sensus Navigation är att använda.
Nice, sensus navigation ingick i teknik paketet som jag tog! Rätt bra att ha det integrerat i systemet istället för dom lösa GPS systemen! Kan även hantera systemet med röststyrningen! :)
av Kluster
XerikssOn, du menar paketet Teknik Pro eller har de uppdaterat paketet Teknik som ingår i Classic Momentum?
av Xerikss0n
Kluster skrev:XerikssOn, du menar paketet Teknik Pro eller har de uppdaterat paketet Teknik som ingår i Classic Momentum?
Menade teknik paket pro :)
av svenl
Det verkar som att de även har tagit bort LDW (Lane Departure Warning)? Och var hittar man trafikskylts-igenkänning? Det tycks som om allt förarstöd som kräver kamera har tagits bort och bara Radarberoende funktioner finns kvar?

Jag har allt detta på min XC70 Classic som jag beställde i slutet av Mars. Å andra sidan har de sänkt priset på Automaten med 10.000:- sedan jag beställde.
Bilagor
Volvo2.tiff
Volvo2.tiff (47.04 KiB) Visad 6916 gånger
av Daniel73
Finns i driver alert system...
av perhall
Volvo har visserligen haft fria kartuppgraderingar i fyra år, men med ett ganska korkat upplägg. Man får två nya omgångar skivor med uppdaterade kartor skickade första året, dvs. mindre än ett år efter leverans har man fått sin tredje och sista uppgradering:) Mina kartor ligger fortfarande nånstans och skräpar...
PH
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]

Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &Aum[…]

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]