- tis 19 maj 2015, 06:51
2008 och 18.000 mil, nybesiktad, aldrig haft anmärkningar utan endast noteringar om vissa saker, senast en felkod som jag borde kolla. Fixar alltid alla noteringar, vi inte ha massa småskit som kan resultera i större problem, t.ex. lite glapp i spindelled som resulterar i att även däcken blir snedslitna bara dumsnålt att inte åtgärda.
För en vecka sedan var jag inne för att besikta släpkärran på Opus, hade själv utskriften på bokningsbekräftelsen men kärran fanns inte med i deras bokningssystem. Men inga problem "vi fixar det säger personalen", jag nämner då att det var ju dumt att jag inte bokade bilen samtidigt då sista månad är juni. Med ett leende så säger man "vi ligger 10-15 före och med den V70 du har brukar det sällan vara några problem, kör in så försöker vi fixa både kärra och bil".
Tjugo minuter senare åker man från besiktningen med både kärra och bil godkänd, dock en notering om felkod "P0675 cylinder 5 glödstiftsskrets /öppen", inget som märks men får väl kolla det, och för kärran en muntlig notering "till nästa besiktning är det dags att justera lite på högersidans broms".
Så jag var riktigt nöjd över personalens bemötande och jag brukar be dem informera om de ser något som är bra att veta för egen del.
V90 CC D4 AWD - 17