Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magnus855
Lägg gärna ut bilden här så jag får se också, planer på att montera en ledramp jag också så fort jag får min bil. Någon som vet föresten hur helljusen är i v70 my16 är det dual xenon eller är det xenon+halogen?
av magnus855
Ser ju bra ut, hur mycket säger du att ledrampen hjälper? har ju hört att folk verkar genomgående missnöjda med ledramperna och istället vill att man ska slänga dit 3 stora extraljus. Men en ledramp e ju snyggare och diskretare, hade helst viljat haft mina monterade bakom plastdetaljerna i frontspoilern men de kanske inte är möjligt.
Användarvisningsbild
av Bilnörden
Den är värd sin vikt i guld, denna ramp utklassar orginalljuset med hästlängder. Kan lätt jämföra med 2 xenonextraljus. Den lyser nästan dubbelt så långt som orginalljuset.
Användarvisningsbild
av Bilnörden
Sen hänger det lite på vilken ramp oxå, alla är ju olika precis som extraljus. Köper man billig skitig från Kina så får man billig skit, bättre att köpa lite dyrare skitig som redan är importerad, som någon får ta ansvar för.
av krolleg
Vill man ha både extraljus utan att de "syns" så finns det ramper med snabbfästen. Ljusen monteras av/på på ca 15sek. Kommer att montera sådan på min bil inom snar framtid :)
Användarvisningsbild
av ER
krolleg skrev:Vill man ha både extraljus utan att de "syns" så finns det ramper med snabbfästen. Ljusen monteras av/på på ca 15sek. Kommer att montera sådan på min bil inom snar framtid :)
Varför man vill ha löstagbart övergår förståndet då jag haft det tidigare på två bilar med samma resultat att dom med tiden glappar så det blir irriterande med fladdrande ljus samt att dom sitter kvar på bilen året runt när man tröttnar att lossa det hela tiden och ta med sig delarna. Man vill ha fast monterat och så svårt få loss utan specialverktyg att tjuvar direkt ger upp och går på andra enklare objekt istället och vill man ha det "osynligt" så sätter man det mellan railsen på taket då det finns "lågprofil" som går att dölja snyggt på taket. Visst kompromiss att ha på taket men klart bättre än under grillen i lufthålet för kylaren så det lyser rakt ner i backen och på tok för kort så det blir mera dimljus än fjärrljus. Hellre minde åtrovärda=man får ha dom kvar riktiga extraljus konvererade till 70W xenon än stöldbegärliga ramper som lyser sämre totalt sett trotts 300W+ uppgiven effekt.
Hellre 5x VisionX LC 90W i nosen än bara fet ramp på taket/under nummerplåten med samma effekt då ramp bara är komplement, inte ersättning till riktiga ljus då dom saknar längden för behaglig körning. Vettig ramp kostar ju lika som 3 LC 90W eller mera ändå.
Användarvisningsbild
av Bilnörden
Löstagbart fungerar säkert bra i början tills man tröttnar på att plocka med sig dom, som föregående talare sa.

ER: Man får väl låta bli att ställa dom rätt ner i marken, eller köpa någon som presterar något. Jag har en ramp som är en ersättning till riktiga extraljus. Synd att du bor så långt bort, du kunde ha fått se själv.
Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenhår[…]

Köpa Autoplugin Therminal

@RobinH , Hej Robin, jag vill gärna kö[…]

Det är en sådan jag menar. Men den jag […]

Nja, slangen i sig är inte så böki[…]