Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jahaja
least skrev:Intressant, TS bil saknar kupesensor och nackstöd. Trodde de var standard?
Kupésensorn stänger jag av i menyerna och inte med knapp så att knappen saknas betyder inte att funktionen saknas.
Men fälla ner nackstöden med knapp är väl inte standard? :)
av ThunderAce
Nu börjar det hända lite grejer

när det gäller kupésensor, så fort jag stänger av bilen så får jag upp meddelande i stereon att jag ska trycka på Enter knappen för
nedsatt skydd som det heter, den med lur på där sitter min funktion istället för att ha knapp där nere i panelen och då visas ett
meddelande i DIMen att nedsatt skydd aktivt

En sådan knapp har jag dock i CCM (klimatenheten) på min S60 men nu ska vi inte komma ifrån ämnet här

HDC kan bli svårt att eftermontera, kan kosta en hel del och frågan är om det en går

BLIS däremot är väl en knapp, nya backspeglar, eventuellt lite kablar samt mjukvara

Extraljus är väl inga konstigheter med

Four-C blir också lite mycket o ta i om man ska eftermontera

Nackstöden vet jag inte om jag kan ha elfällning på då själva spaken för att fälla säten i V70 fäller även automatisk nackstöden när man
drar i den, sitter precis bredvid nackstödet, skillnad på en Sedan bil då spaken för att fälla ryggstödet sitter längst bak i bagaget
Har jag fel?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det är inte kupésensor, för det har alla. Det är nivåsensor, som gör att det larmar om någon t.ex försöker hissa upp med domkraft.
av ThunderAce
XC90_Executive skrev:Det är inte kupésensor, för det har alla. Det är nivåsensor, som gör att det larmar om någon t.ex försöker hissa upp med domkraft.
Är det inte både nivå och rörelsesensorn som kopplas ur då, har en bekant som brukar aktivera nedsatt skydd när
han lämnar hund i bilen och låser den
av least
XC90_Executive skrev:Det är inte kupésensor, för det har alla. Det är nivåsensor, som gör att det larmar om någon t.ex försöker hissa upp med domkraft.
Då har jag en annan variant, min bil har ingen nivåsensor och knappen har en bild på en "bil med en aktiv avkänning i taket".
Knappen ser exakt likadan ut som på din bild.
av AndS
least skrev:Kupésensor via meny finns inte på en 2008.
Jodå, det är den jag har får använda på vår -08 och har valt att få frågan varje gång jag stänger av motorn, någon knapp finns inte.
av least
AndS skrev:
least skrev:Kupésensor via meny finns inte på en 2008.
Jodå, det är den jag har får använda på vår -08 och har valt att få frågan varje gång jag stänger av motorn, någon knapp finns inte.
Kul att det finns så många olika lösningar på samma sak inom så näraliggande årsmodeller. :)
av ThunderAce
så här ser det ut i bilen om man inte har knapp för nedsatt skydd.
så fort motorn stannat kommer detta upp (går att ställa om i menyn) och plockar man ut nyckel så förvinner meddelandet
så man får välja om man vill ha det eller inte dock så behöver man inte tryck exit varje gång man
stänger av bilen utan man bara plockar ut nyckeln
Bilagor
IMG_0296.JPG
IMG_0296.JPG (241.73 KiB) Visad 385 gånger

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]

Hej! Har rätt ett drygt problem nu när d[…]

Bilar har ökat betydligt mer än allm&au[…]