Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av na96gen
Jag tycker det är värdelöst detta. Tar hellre en halvliter mer i förbrukning så att torkarna kan vara lite bättre åtkommliga, joxa med tändning för att kunna få upp dem..
Men detta verkt vara fallet på alla nya bilar så man får låta bli helt och hållet..
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Varför är det så värdelöst ? Det är väl bara att lägga torkaren mot rutan när du e klar så händer inget.
Enda gången jag kör upp den i service läget är när bladen ska bytas vid tvätt kommer man åt ändå.
Användarvisningsbild
av Jahaja
perin skrev:Förmodligen även, var det Seat, som dolde torkarna i A-stolpen. Trist för lapplisorna.
Spottloska och smacka fast på rutan bara ;)

Det hade ju varit smutt med en liten sensor som visste om armen var uppfälld, och att bilen hade varnat och sagt "Fäll ner torkararmen" när man startar.
Användarvisningsbild
av na96gen
Skulle önska att kunna ställa upp dem på vintern så de slipper frysa fast etc. Men då måste man mecka med tändningen och det glömmer man ev och måste in i bilen igen tex. Jag förstår varför, som sagt lika på många andra nya bilar men jag önskade att det var annorlund.. :)
Användarvisningsbild
av apersson850
Glömma kan man göra, men "mecka" med tändningen behöver man inte göra. Stänga av motorn är troligtvis något du ändå gör när du parkerar, och då är det bara att lyfta spaken precis efter det att du tryckte på stoppknappen.
Användarvisningsbild
av Rillee
Kunde varit en inställning precis som infällbara sido speglar
Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]