Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jartin
Men de beror väll lite på vad man jämför med? Köpte min första diesel nu en xc70 sport d4 awd och jag tycker den är riktigt pigg och helt underbar att köra. Hade en ford s-max 1.6 t 160 häst och i en jäkligt backig stad som jag bor i så går d4 an jävligt fint :) . Men jag håller med att den inte är någon sportbil precis ,men jag kör mina 2 små barn i den så då blir de inte att man kanske gasar på så mycket.
Användarvisningsbild
av hållundan
Man behöver inte oroa sig det minsta för att XC70 Sport ska kännas stötig eller för hård. "Sport"-chassiet är precis vad XC70n behöver. Original är i mitt tycke för svampig.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
nihtila skrev:
Kod: Markera allt
Personligen kan jag inte förstå mig på en 2-hjulsdriven XC överhuvudtaget. Vanliga V70 är ju snyggare, ligger bättre på vägen, har bättre prestanda, högre toppfart och går snålare och är exakt lika rymlig inuti. Om jag promt skulle ha VEA skulle jag köpte den i V70 100 ggr av hundra.
Hej! Ja, smaken är ju som baken :) Jag föredrar utseendet av XC70 samt mjukarefjädring/längre fjädringsväg = tycker den är klart tystare än vanliga V70. Därför var jag lite orolig för valet av "sportchassi" som inte är speciellt sportig i XC70 ifs.

Mvh Mika
Väljer du XC70 för att få en tystare bil än V70 och sedan väljer till 18 tummare med 40 profil så garanterar jag att du inte får en tystare bil än V70 med normala däck.

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]