Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

VolvoB20 skrev:
Sceptic skrev:Från och med sena 10:or skulle nivågivaren tydligen vara lite känsligare än tidigare. stickan.
Vilken vacker omskrivning för en felkalibrerad givare, om det varnar redan 1500-2000 mil innan det är dags att fylla på olja så tycker inte jag man kan kalla det lite känsligare.

Har jag 75% på stickan på min så kan jag köra 3000 mil innan den är nere på undre sträcket.
Mycket känsligare är kanske mer rätt :D . Jag hade gärna sett att den varnade senare och inte som i mitt fall när nivån är över mitten.
VolvoB20 skrev:
Sceptic skrev:Från och med sena 10:or skulle nivågivaren tydligen vara lite känsligare än tidigare. stickan.
Vilken vacker omskrivning för en felkalibrerad givare, om det varnar redan 1500-2000 mil innan det är dags att fylla på olja så tycker inte jag man kan kalla det lite känsligare.

Har jag 75% på stickan på min så kan jag köra 3000 mil innan den är nere på undre sträcket.
Det är ju lite vanskligt att utgå ifrån att motorns förbrukning är konstant? Skulle en packbox eller nånting i vevhusventilationen gå sönder och motorn gör av med mer olja än tidigare, så är det ju rimligt att förvänta sig att man får ett larm "i förtid"; då är det kanske bra att få varningen rätt tidigt. Ett sytem som larmar ovanför "mittpunkten" på stickan är kanske lite onödigt känsligt iofs.

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]