Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nordan
Kan skapa mer problem än det gör nytta att konvertera. Sätt en led-ramp eller låt det vara som det är, bilen har hyffsat helljus original.
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Nordan skrev:Kan skapa mer problem än det gör nytta att konvertera. Sätt en led-ramp eller låt det vara som det är, bilen har hyffsat helljus original.
Mera problem? nu måste du förklarar dig?
av oldtimersmc
För det första så är det inte lagligt, en xenon lampa tänder mycket långsammare och kan orsaka diverse störningar.
Men när det funkar så blir det riktigt bra ljus.
av perhall
Passa på ni som fortfarande har en halogenstrålkastare att montera.
På Audin är den borttagen och man får leva med dåligt helljus, liksom BMW, Merca, Citroën, Bentley, VW m fl...
Mig veterligen bara Porsche (åtminstone Cayenne och Panamera, inte Macan), Skoda (fast inte med nya generationen...) och Volvo som har denna extrahalogenstrålkastare kvar...
PH
Användarvisningsbild
av snoddasD5
oldtimersmc skrev:För det första så är det inte lagligt, en xenon lampa tänder mycket långsammare och kan orsaka diverse störningar.
Inte lagligt när har det blivit olagligt och sätta xenon i helljuset??
av corzair
snoddasD5 skrev:
oldtimersmc skrev:För det första så är det inte lagligt, en xenon lampa tänder mycket långsammare och kan orsaka diverse störningar.
Inte lagligt när har det blivit olagligt och sätta xenon i helljuset??
Lyktan är CE märkt och får således inte modifieras.
av oldtimersmc
CE-Märkta för Dual-xenon + H7...
av Jäverhammar
perhall skrev:Passa på ni som fortfarande har en halogenstrålkastare att montera.
På Audin är den borttagen och man får leva med dåligt helljus, liksom BMW, Merca, Citroën, Bentley, VW m fl...
Mig veterligen bara Porsche (åtminstone Cayenne och Panamera, inte Macan), Skoda (fast inte med nya generationen...) och Volvo som har denna extrahalogenstrålkastare kvar...
PH
Nya E-klassen kör väl med dubbla LED strålkastare? Tycker mig ha sett detta ute på gatorna iaf...
Användarvisningsbild
av snoddasD5
oldtimersmc skrev:CE-Märkta för Dual-xenon + H7...
+H7 inte har man nån H7 glödlampa när man har Dual-xenon.

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]