- mån 02 mar 2015, 21:46
Ja, men de brukar sällan vara billigare då Volvo använder massproducerade däckstorlekar..
Moderator: Moderatorer
mattish skrev:Ja, men de brukar sällan vara billigare då Volvo använder massproducerade däckstorlekar..Njae... Jämför du t.ex Contisportcontact 5 på bythjul så ligger 225/50-17 på 1600 kr och 225/45-17 på ca 1200 kr.

svergie2 skrev:Joel80 här på forumet kör sin V70 D3 -12 på typ 0.6 (Har jag för mig :D. 1,6an ska tydligen bara vara typ någon deciliter snålare än D3, med fördelen att D3:an är en starkare motor, längre serviceintervaller osv :) Jag tycker absolut du ska ha en D3 om den lilla inte var ett kravHärligt med så pass låg förbrukning!
Syrris skrev:Un momento - kollar i Volvo On Call (VOC) appen...
Hur långt har du kört nu med din nya bil, och är du nöjd? Några oväntade reparationer?
apersson850 skrev:Jag tycker 1,6-litersmaskinen är klen. Visst går det att köra med den, men varför? Det lilla extra det kostar att köra med åtminstone en D3 är väl värt det. Säger jag, som kör D5/230...Hahaha, ja, det är helt klart väldigt individuellt vad man tycker är tillräcklig motorkapacitet :)!
Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.
Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]
AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]