Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Droopy
I morse dog min microbrytare i öppningshandtaget, det är dok ganska enkelt att komma åt kontaktstycket och bygla, bänd ut klädseln och stoppa ner handen och dra lös kontaktstycket och bygla med en kabelstump, vips låset far upp.

Fungerar nummerskyltbelysning, säkring hel och de övriga baklysen är det med stösta sannnolikhet microbrytaren som gett upp. Det verkar tyvär inet vara av bättre kvalite idag så jag tänker göra en egen lösning.

DSC_0017.JPG
Microbrytaren
DSC_0017.JPG (689.88 KiB) Visad 2043 gånger
DSC_0016.JPG
Där sitter kontakstycket som du byglar, bygla den gröna och blåa kablen, de 2 längst till höger.
DSC_0016.JPG (902.38 KiB) Visad 2033 gånger
DSC_0015.JPG
Microbrytare
DSC_0015.JPG (768.11 KiB) Visad 2025 gånger
DSC_0013.JPG
Kontaktstycket.
DSC_0013.JPG (855.73 KiB) Visad 2023 gånger

31440719 är artnr på delen om du föredrar att köpa den på Volvo, 1346SEK jag kommer dok att göra en egen lösning då det är samma skitbrytare som sitter där idag.
av perssa
Tackar för svaret , men lämnade in på volvo som fixade den , han visade även att det finns ett litet hål på insidan av låset som man kan öppna luckan med innifrån.
av Droopy
perssa skrev:Tackar för svaret , men lämnade in på volvo som fixade den , han visade även att det finns ett litet hål på insidan av låset som man kan öppna luckan med innifrån.
Ok, ska kolla och se om jag kan lokalisera det stället nu när allt är rivet, var det på själva låskolven man skulle göra något ingrepp?
av Droopy
Upptäkte idag att mikrobrytaren var ok då jag ohmade den med kablarna bortlödda, det var den gröna kabeln söm nääästan var av, därav det konstiga värdet då jag ohmade mikrobrytaren igår. bytte ut kabeln och nu fungerar det igen.

Kan vara värt att kolla kabalrna innan man beställer ett nytt handtag, de är nertryckta i små jack i plasten., det var där min kabel gått av.
Användarvisningsbild
av knut1955
Hei
Gammel tråd, men i dag sviktet låsen på bakluken på min MY11 D3. Jeg får ikke opp bildet som persa postet link til 12 mars 2015 kl 21:16.

Er det noen som har bildet, eller får det opp? Setter stor pris på hjelp, takk...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]