Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tusen
Nytt samtal till Volvo idag. Nu hänvisar de till återförsäljaren. Vid samtal till Bilia påstår de att mobilnätsproblemet igår kan vara orsaken, men när jag hävdar att felet inträffade innan så ber de mig komma in imorgon så att de får titta på bilen.
av JonnyRocker
Samma här. I dag fungerade Storytel-appen igen. Inloggning krävdes. Min förhoppning är att den som fixade något någonstans, också berättar det för någon annan så att felet kan avhjälpas snabbare nästa gång. Och att supporten någonstans nästa gång kan ana vad som är fel och meddela de kunder som tar kontakt i frågan. *Djup suck*. Hur svårt kan det vara?
av tusen
Så appen fungerar igen, så bra, det måste jag testa.

Jag besökte Bilia häromdagen på uppmaningen från Volvo-supporten. Mekanikern som fick problemet visat för sig lovade att gräva i problemet och återkomma men sade "jag kan inte lova att jag kommer fram till något".

Jag tycker det luktar väldigt illa om Volvo har tagit till sig beteendet från it-branchen att skylla på innehållsleverantören vid strul istället för att ta ett helhetsansvar. Hellre då färre appar som fungerar och där man får information vid driftsproblem än massa appar som strular. Om jag själv fick ladda ner appar till bilen a'la iPhone/Android så kan jag ta risken med strul. Men nu när Volvo bestämt vilka appar som jag ska ha tillgång till vore det klädsamt att man också tog lite ansvar.

Men att Storytel skulle gå ut med information om drftsproblem skulle antagligen innebära krav på kompensation från kunderna och då skulle det bli dyrt för Storytel, billigare då på kort sikt att lägga locket på. (Jag utgår från att det inte varit fel på själva appen utan att det är backendsystemet hos Storytel som varit problemet, men det lär vi aldrig få veta.)
av tusen
Jaha, nu fungerar Storytelappen igen efter 5 borttappade dagar (på ett provabonnemang), två samtal till Volvo support inklusive telefonköer, mailkonversation med Storytel, ett telefonsamtal till Bilia med verkstadsbesök samt ett par timmars felsökande, fabrikåterställande av inställningar med efterföljande omkonfiguration och frustration.

Tack för det Volvo och Storytel!
av joysam
Storytel-appen i Sensus Connect är nog bland det sämsta jag använt.

Otroligt seg, under dagens första tur på 40 minuter kom appen aldrig igång, den står bara och tuggar.

När jag häromdagen fick igång den fanns det inget att välja på under "Alla katergorier" det var helt tomt.

Under "Topplista" så är det upplagt så att varje del i ljudböckerna visas, och det tror jag att del 5 av en bok ligger på Topplistan när även del 4 och 6 gör det. det hade ju varit bättre att bara visa aktuell titel. enda gången det kan vara intressant är ju när tex del 1 av en bok ligger på topplistan men ingen någonsin lyssnat på del 2, 3, 4 osv. det skulle ju kunna visa på stort intresse för något som visar sig uselt.

En fantastiskt dålig app, det kan omöjligt vara så att Volvos Testförare lyssnar på ljudböcker under sina långkörningar.

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]