Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Byggde ihop bilen du tog offert på och den landa på 414tkr på bygg din volvo, skulle överväga en V70 Sport Edition då den är ca 10.000 billigare än summum & sedan får man 18" på köpet. Då bhöver man inte betala 9.000kr extra för att få 18" som man behöver göra på en summum.

i & med du lagt till parkeringshjälp fram ala 3.000kr blir det än merkostnad på 10.000kr att välja pro-paket där det också ingår taklucka + navi,prisvärt!!

Byggde ihop en Sport edition istället för Summum & la på business pro paket (med taklucka&navi ) också då landar den på 405tkr istället.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Jag hade väntat tills MY-16 och sett vad Classicmodellerna ger!
Användarvisningsbild
av SvenB
Skall man vänta och se, blir det aldrig något bilköp. Risken finns alltid att man missar något erbjudande, men det får man ta. :)
av Hbgpolisen
Nja vänta och se vad Classic ger vill jag inte. Tvivlar faktiskt på att det kommer att slå de erbjudanden man har nu. Just nu ingår Business, automat, AWD, vinterdäck samt driver support för 338'. Då jag gillar V70 som summum plus electric med det så såg jag vinsten i att lägga till det. Gillar inte riktigt sport edition, lite för mycket mörka detaljer för min del om man har electric silver. 18' på sport edition tycker jag faktiskt har en rätt trist design därav inte heller sport. Kollade faktiskt först på en Sport edition men insåg att varför lägga 360' på en bil jag nästan gillar helt och hållet när jag kan lägga till knappt 20' och få den i princip exakt som jag vill ha den. Sen får man alltid tvivel men just electric silver gör sig bäst med Summum bl.a. tanke på takräckena. Blir mycket mer enhetligt i mina ögon.

Men många goda tankar.
Användarvisningsbild
av bem
Inte mycket jag skulle sakna i din specifikation.
Lastgaller (stål) bak och en lastrumsmatta kanske då men det köper du enkelt som tillbehör sen.
Kanske sidoficka och krokar bak för bärkassar också.
Har både dessa grejer i min V70 MY14 (D3, Momentum, Business Edition, Klimatpaket med VOC).
Beroende på ditt körmönster kan ev. en inbyggd batteriladdare i motorrummet med en stickkontakt
på framskärmen vara bra så du kan ladda batteriet enkelt utifrån.
Jag har dock en liten CTEK Comfortindicator och CTEK 2 m förlängningsladd så jag laddar den vägen enkelt.
Ladda batteriet senast i natt. Dieselvärmaren går ju en hel del vid den här årstiden så alltid bra att ha
ordentligt laddat batteri då varje start med dieselvärmaren tär lite på batteriets kapacitet.

/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av apersson850
Gräslig färg, eller snarare inte färg. Ser ju ut som en omålad konservburk.
Att ha dragkrok för att man tror att den skyddar mot krockskador är tvärtemot verkligheten. Dragkroken flyttar påkänningarna från förhållandevis okänsliga/billiga deformationszoner till dyra/känsliga bärande delar i bilen.
av Hbgpolisen
Tänkte faktiskt ordna just grind och matta också sidan om! :-)-)

Haha ja gräslig färg gällande electric silver vet jag inte, en av Volvos dyraste färger men alla har sin smak :D jag tycker iaf att den är riktigt fin, sen kan jag förstå om man vill ha mörkare el liknande men men, alla har sin smak som sagt!

Ja tar en smäll fel på dragkroken så finns ju risken att den tar illa men det har det ju även utan dragkrok. Men vad är störst risk? Att du får en såpass olycklig smäll att du får deformation på balkarna el klantparkering av tant Agda på Ica Maxi?

Men beställd blev den iaf, 378' fick jag ned den till och det ska enligt uppgift vara riktigt bra. Då ingick även vinge :D
Användarvisningsbild
av hållundan
Hbgpolisen skrev:Tänkte faktiskt ordna just grind och matta också sidan om! :-)-)

Haha ja gräslig färg gällande electric silver vet jag inte, en av Volvos dyraste färger men alla har sin smak :D jag tycker iaf att den är riktigt fin, sen kan jag förstå om man vill ha mörkare el liknande men men, alla har sin smak som sagt!

Ja tar en smäll fel på dragkroken så finns ju risken att den tar illa men det har det ju även utan dragkrok. Men vad är störst risk? Att du får en såpass olycklig smäll att du får deformation på balkarna el klantparkering av tant Agda på Ica Maxi?

Men beställd blev den iaf, 378' fick jag ned den till och det ska enligt uppgift vara riktigt bra. Då ingick även vinge :D
Grattis! Känns som ett bra pris faktiskt! Mycket lull däri.

Edit: Sjukt ändå att man tycker nästan 400 papp, en okej bruttoårslön, är "billigt" för en bil. :)
av Linqid
hållundan skrev:Edit: Sjukt ändå att man tycker nästan 400 papp, en okej bruttoårslön, är "billigt" för en bil. :)
Det är nog en del av immunförsvaret för att skydda oss från hjärnblödning.. :wink:

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]