Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Spännande vad classic kommer att kosta, gissar startpris på 259.900 för en T4
Användarvisningsbild
av VolvoB20
perhall skrev:Är ju inte som förr att den gamla modellen är iskall när det kommit en ny. Skiljer inte lika mycket mellan gammal och ny modell längre!
Hmm, du menar att det var mycket större skillnad i värde mellan 850 vs V70N eller mellan V70N och V70II. Men skillnaderna mellan tex V70II och V70III eller vad den nu kommer att heta kommer vara så små att V70II inte blir iskall när nya V70III kommer.
Användarvisningsbild
av Steffe3
VolvoB20 skrev:
perhall skrev:Är ju inte som förr att den gamla modellen är iskall när det kommit en ny. Skiljer inte lika mycket mellan gammal och ny modell längre!
Hmm, du menar att det var mycket större skillnad i värde mellan 850 vs V70N eller mellan V70N och V70II. Men skillnaderna mellan tex V70II och V70III eller vad den nu kommer att heta kommer vara så små att V70II inte blir iskall när nya V70III kommer.
V70 blir väl avlivad nu i krokarna, och byter namn till V90. Om jag inte missminner mig.
Användarvisningsbild
av joel80
När V70 läggs ner ersätts den troligen av V90 ja.. men det blir av vad jag förstår en helt annan bil, och i en högre prisklass. Vilket nog gör de V70 som finns med skapligt låga mil och år rätt så eftertraktade.
Men jag kan ha fel...

Men än så länge är den inte avlivat.. Det är väl inget som talar för att vi inte skulle få se en MY16.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
joel80 skrev:När V70 läggs ner ersätts den troligen av V90 ja.. men det blir av vad jag förstår en helt annan bil, och i en högre prisklass.
Det vore ju att lämna öppet mål för tex Passat om Volvo bestämmer sig för att sluta sälja rymliga kombibilar med en vettig prislapp. Går den inte in i standard kalkylen för tjänstebilar så kommer ju försäljningen i Sverige att droppa brant.
Användarvisningsbild
av perin
VolvoB20 skrev:
joel80 skrev:När V70 läggs ner ersätts den troligen av V90 ja.. men det blir av vad jag förstår en helt annan bil, och i en högre prisklass.
Det vore ju att lämna öppet mål för tex Passat om Volvo bestämmer sig för att sluta sälja rymliga kombibilar med en vettig prislapp. Går den inte in i standard kalkylen för tjänstebilar så kommer ju försäljningen i Sverige att droppa brant.
Precis som joel80 skriver har jag tolkat det med. Efterträdaren till V70 som kommer heta V90 blir en helt annan bil vad jag förstått när man läser i diverse biltidsskrifter. Det är väl antagligen därför man byter modellbeteckning för att tala om att det inte är en ny modell av V70 utan en helt nu bil kallad V90 som kommer bli rejält mycket dyrare än dagens V70. Vi får väl vänta och se hur det bli med den saken.

Men du VolvoB20 har helt rätt vad det gäller tjänstebilsektorn. Nu har jag inte kört nya Passat men vad jag hört och läst så river den inte ner några applåder när det gäller komfort ronden.
av Linqid
VolvoB20 skrev:
Enligt uppgift i flera tidningar ska nästa gen S/V60 bli något kantigare och större och ta över rollen som volymkombi. Sanningshalten i det överlåter jag till någon annan att bedöma, men det låter ju rimligt. V60 som den är idag är ju trots allt rätt liten inuti i relation till yttermåtten.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Tror personligen att den här bilden kommer vara rätt nära nya "v90" när den kommer, mycket inspiration från xc90 - i mina ögon riktigt fin, och återstår att se om prislappen inte springer iväg för mycket 8)

Bild

Bild tagen från Auto Motor sport, deras illustratör som gissat lite... :-)-)
Användarvisningsbild
av Anders E
rosenlorden skrev:Tror personligen att den här bilden kommer vara rätt nära nya "v90" när den kommer, mycket inspiration från xc90 - i mina ögon riktigt fin, och återstår att se om prislappen inte springer iväg för mycket 8)

Bild

Bild tagen från Auto Motor sport, deras illustratör som gissat lite... :-)-)

Men det är då själve fan att dom ska gå tillbaka till dom där fula grillarna a´la V70N!
V70II hade ju iaf "xc-grill" som standard.

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]