Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rillee
De har inte fått ihop bilen i nu... Vad ska man kräva för ersättning eller ska man rent av häva köpet?
Användarvisningsbild
av Momentum
Häva köpet blir nog svårt då säljaren har tre försök att laga bilen
Antar att du fått en lånebil?
Kanske gratis nästa service för förlust av "nybilsupplevelse" är något att sikta på
Användarvisningsbild
av Rillee
De blev erbjuden en lånebil men de skulle ha 1000 kr i deposition, då blev min far förbannad och ville inte ha någon lånebil.
Användarvisningsbild
av Robbi
Rillee skrev:Liten update. Som de tror nu så är felet i en styrbox till motorn som inte hade någon packning så vattnen hade trängt ni och orsakat "felen". Låter bättre än växellåda haveri
Inte hade någon packning? Alltså glömt vid bygget av bil? Jag hade begärt ny bil med hänvisning till måndagsexemplar och hur jag ska kunna lita på att mer inte är glömt. Det hade inte gått naturligtvis men hade ställt till ett jäkla hallå så de hade slängt gratis lånebilar och serviceavtal efter migBild
Användarvisningsbild
av Rillee
De skylla på bosch att de hade glömt för Volvo gör inga fel. Men de har bytt boxen men bilen funkar inte ändå.
Användarvisningsbild
av Perra83
Klart som tusan att en gratis lånebil ska ingå!!! Jag hade blivit duktigt tvär om de ens kom på tanken att kräva pengar för den.

För mig har det aldrig varit någon snack. Tvärtom har jag tackat nej till lånebil då vi har mer än en bil (då hade vi tre) och istället tar en promenad hem från verkstaden.

Detta ska följas
Användarvisningsbild
av apersson850
På min bil hade de glömt montera dammskyddet på ett hjullager bak. Lagret höll 4000 mil ungefär. Så de gör allt fel i Göteborg också.
Användarvisningsbild
av Rillee
Lånebilen var gratis, de 1000 kr skulle han få tillbaka när han lämnade tillbaka bilen. Men min far tyckte att de hade hans bil som han hade betalat 350000 kr borde räcka som säkerhet. Så dåliga rutiner känns inte mycket "premium".

Edit: nu tror de att det kan vara ett relä som har bränt.
Användarvisningsbild
av gooose
Depositionsavgiften är till för tex P Böter; ej upp tankad bil vid åter lämnandet (om det inte ingår soppa), trängselskatt,div skador

Har inget med att hans bil är som säkerhet är ju rätt billigt annars med 1000:- för en bil

//Goose

måste kolla oem settings idag...ser på[…]

V70 D3 2012, P241300

Upp ⬆️⬆️

Volvo s80 99' svarar ej på gas

Ja nu har jag testat o byta till ett annat gasspj&[…]

Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]