Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mwi
Jag har själv en 2,5FT automat, en riktigt rolig bil med Polestar men när man hänger på ett släp så är bränsleförbrukningen obegränsad. Med stort kapellsläp så är det svårt att komma under 3 l/mil om man vill hålla trafikrytmen, så den motorn rekommenderar jag inte för att dra släp, T6 har jag ingen erfarenhet av att dra med. Spontant känns det som att en diesel är ett lämpligare dragalternativ, det blir inte lika stor ökning av bränsleförbrukningen med släp.
av valln
hollan skrev:Jo en tomhylsa manuell kosta 299900
Min landa på 360000
Finns de så lite lågmilare? Kanske läge o sälja min har precis slagit om till 4500mil:)
Nä, det var R-design 2.5FT med automat som gick på kampanj för 300 papp. Jag har sett två gamla handlarannonser på forumet.
Användarvisningsbild
av hollan
Nä du jag har själv handlat min då och det var en helt tom R-design manuell för 299900
Användarvisningsbild
av xerent
Om räcingprestanda och årsmodell inte är så viktig utan du bara vill ha en pålitlig bil för att dra släp med och komma billigt undan så skänker man nästan bort V70 3.2 på Blocket... Välj till AWD så har du en sjukt prisvärd dragbil.
av Schmoyoho
xerent skrev:Om räcingprestanda och årsmodell inte är så viktig utan du bara vill ha en pålitlig bil för att dra släp med och komma billigt undan så skänker man nästan bort V70 3.2 på Blocket... Välj till AWD så har du en sjukt prisvärd dragbil.
Sökte litegrann på blocket och just kombinationen V70 och 3.2 var lite knackig. Däremot fanns det hyfsat med 2,5FT, Bi-Fuel och T6:or.

Söker man däremot på XC70 med samma kriterier (>220 hk + bensin + <5500 mil) fanns det gott med 3.2:or. Finns väl också bara i kombination med AWD och automat, iaf på den svenska marknaden.

Denna var särskilt fin med flamenco röd-lack och ljus inredning (om inte till TS så kanske till dig, xerent? byta bort barnsjukdomarna mot två turboaggregat?): http://www.blocket.se/kronoberg/Volvo_X ... 873832.htm
av Mccartney
Lövet skrev:Vad är poängen med så lågt miltal? Att en bil går 1000-1500 mil/år är bara positivt.
Det är väl mest att jag vill ha en någerlunda "ny" bil.

Tyvärr så går xc70 bort då jag har två stora schäfer hundar som ska in, och då jag hade en xc70 innan så tycker jag att den är lite för hög för dem att hoppa in i.

Har erfarenhet av v70 2.5 FT(200hk) innan och tyckte den var grymt skön att köra. Har aldrig kört en T6 men får nog ta mig i kragen och provköra:)

Lite tråkigt att inte FT finns med AWD:)
Användarvisningsbild
av xerent
Schmoyoho skrev: Denna var särskilt fin med flamenco röd-lack och ljus inredning (om inte till TS så kanske till dig, xerent? byta bort barnsjukdomarna mot två turboaggregat?): http://www.blocket.se/kronoberg/Volvo_X ... 873832.htm
Japp, den ser mycket fin ut, hade den legat ute för ett halvår sen hade jag kollat på den, när jag höll på med bilbyte...
Senast redigerad av 1 xerent, redigerad totalt 0 gånger.
av Lövet
Bra historik på T6an hos Göinge. En ägare 66 årig dam sedan ny.
av valln
hollan skrev:Nä du jag har själv handlat min då och det var en helt tom R-design manuell för 299900
Jo, men det var lagerbilar som såldes på kampanj för 300 papp med automat av Helmia och Upplands motor. Tyvärr fungerar inte länkarna längre.
Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]