Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
Vad har den för utrustningsnivå?
På V70 har du "grundbil/bas" (som väl i stort sett ingen nöjer sig med) och 3 olika utrustningsnivåer:
1. Kinetic
2. Momentum
3. Summum

Sen finns det även s k "paket" utöver detta såsom:
- Herrgårdsvagnspaket/Lastpaket
- Teknikpaket
- Driver Supportpaket

(på lite nyare V70 finns det lite andra utrustningsalternativ också såsom Business Edition, Business Edition II,
Sport, Klimatpaket/Your Edition m m)

Och därutöver finns vissa fabriksmonterade eller av återförsäljaren monterbara "tillval".

Ju äldre bilen blir desto mindre värde rent ekonomiskt brukar utrustningsnivåer, paket och tillval ha men det kan ju ändå vara kul med lite extra utrustning i bilen.

Har du kollat på vad den V70 MY10 2.4D du är intresserad av har i utrustningsväg?
Det finns Volvo broshyrer i PDF på de flesta årgångar (MY, Model Year) på nätet du kan kika i vad de olika utrustningsalternativen innehåller om du är intresserad.

Jag har själv en V70 MY14 D3 Momentum Business Edition med Klimatpaket och VOC (Volvo On Call).
Hade tidigare en V70 2001:a som jag körde 40000 mil med (servad enligt serviceboken - serviceboken tog slut så de fick börja skriva service i kommentarsidorna på slutet i boken).

/Bo

Tror dom har grävt sin egen grav, kolla bara […]

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]