Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Droopy
Linqid skrev:
Droopy skrev:Hade fyra c ´kostat 5 lax el ingått i något paket hade garanterat fler kört med det, fyra c har ju alltid varit löjligt dyrt av någon konstig anledning.
Knappast dyrare än vad konkurrenterna tar för motsvarande tillval, eller?

Ingen aning om vad de andra tar el vad de ha att erbjuda. Sedan går det inety att välja fyra C till vilkien kombo som helst, det påverkar en hel del det ochså. Vi kan bara konstatera att det är väldigt ovanligt med fyra C.
av jpennerb
En anledning till så få Four C chassin kan bero på att det inte går att kombinera med nivåreglering som även är standard i R-design som jag har förstått. Kör man dessutom en XC så vill man gärna ha kvar den extra tilltagna höjden om man lastar den tungt eller drar husvagn/släp.
Användarvisningsbild
av Robbi
D2 duger till V60 men blir lite väl seg i V70. Miljötänk med låg förbrukning och är man van vid en gammal V40 på 120 häst eller nåt så blir det väl ungefär likvärdigt. Alla vill inte tokköra men däremot bra komfort. Det konstiga är väl att Four-C inte gör så mycket nytta i just V60. Jag märkte knappt skillnad medan det var drastiskt i V70.
Användarvisningsbild
av MartinS
Perra83 skrev:Det kan väl vara högintressant med 4C i en R-Design? Ibland vill man bara åka mjukt och behagligt.
Exakt, men de går ju inte att kombinera tyvärr.
Användarvisningsbild
av Robbi
Jag provkörde en XC70 med four-C. Kom på direkt att sportläget var det jag kommer att använda då komfort var för svampigt. Jag testade därför en XC70 sport edition och den var som sportläget i Four-C fast lite mjukare. Passade mig perfekt då nivåreglering också ingick.

Tror dom har grävt sin egen grav, kolla bara […]

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]