Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Inget kan gå fel om dom gör vad som sägs.
Får du vara med o kolla när dom jobbar med din bil till exempel ?
Första varningstecknet är när verkstaden säger " Det är inte tillåtet av säkerhetsskäl" !!! = SKITSNACK.
Detta gör verkstäder med orent mjöl i påsen.
Dom vill helt enkelt inte att du ser vad dom gör/inte gör......
men som jag sa tidigare, lossa en Oljeplugg, lossa ett oljefilter klarar en normalbegåvad Babian.
Lycka till i alla händelser.
God Jul o Gott nytt år.
Användarvisningsbild
av SvenB
Du verkar bli "stött" av råden. Du ber om råd, och får råd som inte går "din väg" eftersom du verkar ha bestämt dig. Men jag håller
med wissel, Lycka til och GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR.
Wissel: Tack för rådet.
svenB: nej jag blir inte stött, grejen är bara den att jag har köpt ca 100 deals på Groupon och Let's deal, varav kanske 50 st har varit olika tjänster såsom flytthjälp, städning, tapetsering, restaurangbesök till ca 70% rabatt och där jag i 95% av fallen varit helnöjd och där jag förstått att de erbjuder dessa deals istället för vanlig reklam (dvs de går minus på just dessa tillfällen men hoppas att man som kund kommer tillbaka). Mot bakgrund av detta ville jag höra om det kunde vara samma sak med en bilservice men visste inte att det skulle uppröra så många här.
Användarvisningsbild
av Ticken
Om det gäller en V70 från 2012 så är det denna kategori tråden ska ligga i:
Volvo S80N (07-), V70 II (08-), XC70 II (08-)

Flyttar 8)

Vid frågor om detta - Pm till mig.
/Ticken
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag blev inte upprörd, men tyckte att det verkade "lurt" att någon erbjder en service med delar som brutto kostar c:a 1.500:- för 1.000:-. Men när du nu skriver att du "köpt" något som ger dig dessa erbjudanden kommer kanske saken i annan dager. :| Men ingick inte AD V-59 i TV programmet Kalla Fakta när de granskade bilverkstäder? Om det var så fick de inte godkänt.
Användarvisningsbild
av MartinS
Vad är det för acea klassning på oljan? Rätt klassning kostar pengar, jag är tveksam hur det står till med den i detta fallet.

/Martin
av Lövet
Bra olja kostar pengar men det behöver inte kosta 220kr/liter som märkesverkstaden tar. Exempelvis köpte jag Aral Supertronic till D5an för 99kr/lit och då var det inte ens storpack: https://www.oljemagasinet.se/index.php? ... uct_id=413
Användarvisningsbild
av SvenB
Inte riktigt 220:-/lit, men 132:- tog märkesverkstaden (Skobes) vid min senaste service. Det var Castrol Mangnatec.
Användarvisningsbild
av MartinS
Magnatec är ju en enklare olja än Edge, som de flesta Volvo ÅF verkar använda vad jag förstått.

Aral uppfyller ju klassningen, det gör biltemas oljor också. Men att för den sakens skull kunna jämföra den mot Castrol Edge, det vette tusan. Men missförstå mig rätt, båda duger gott för motorn/bilen i fråga. Men man skall nig jämföra äpplen mot äpplen.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag kom ihåg rätt AD-V59 ingick i de verkstäder som Kalla Fakta granskade. Det var där Audin lämnades in. De fick inga "smickrande" omdömen.
http://www.tv4.se/kalla-fakta/klipp/kal ... et-2995782
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

V90 T5 Bi-Fuel

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa, men jag ko[…]

Stefans 968

Lackade om täckkåpan i volvos 426 silve[…]

V70 D3 2012, P241300

Jag hade ett skumt fel på min V70 D3-11 vid […]