Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av NickeDiesel
Hej alla!

Grattis till ett bra val Snacksalig !! :D

Har haft min XC70 D4 VEA aut sedan 5/3 2014 och är supernöjd!!
Skall in på 6000 mils service i morgon.

Förutom ett par nollställningar av adaptionen av lådan och lite mjukvaru-uppdatering av densamma har
allt funkat klockrent. Min snittar ca. 0,6 mätt vid pump och det tycker jag är helt ok med tanke på motoreffekt och
storlek på bil. Har också ljust skinn i min och måste säga att det inte är så svårt att hålla den fräsch. Använder Lahegas
Interiorcleaner och microfiberduk en gång i månaden och det räcker.

Lycka till med nya kärran! :D
MVH Niklas
Användarvisningsbild
av Robbi
NickeDiesel skrev:
.

Förutom ett par nollställningar av adaptionen av lådan och lite mjukvaru-uppdatering av densamma har
allt funkat klockrent.

Lycka till med nya kärran! :D
MVH Niklas
Vad blev fel, började den slira eller växlade fel?
av least
springpojke skrev:Ljust klädsel = svårt att hålla rent, dåligt andrahands värde
Svårt att hålla rent? Vad gör du i bilen egentligen?
Ljust läder är inte svårt att hålla rent, beror mer på brukaren.
Användarvisningsbild
av Snacksalig
poseidon skrev:Bra val, fin bil men jag hade nog ändå tagit grå läderklädsel så Mr T kan spilla i och härja i baksätet....
Hej, big D!

Jo, det har du förstås rätt i. Å andra sidan är det bara att torka av. Jag är mer orolig för jeansfällning och skitig ratt...
Senast redigerad av 1 Snacksalig, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Snacksalig
para skrev:Har du inte med VOC?
Ljust skinn hade jag inte heller vågat mig på men då har jag 3 ouppfostrade barn och alltid jeans
Nej ingen VOC. Jag hade bara 8,5 BB att leka med, och då var spoiler faktiskt prioriterat för VOC. jag kan ju fortfarande ändra mig, men jag tycker att de ser så rumphuggna ut utan takvingen...
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Hanzon skrev:Grattis till en bra bil.
Jag har Driver Alert och det stör inte något nämnvärt, min uppfattning är att det är märkligare och göra tillägget och sen stänga av funktionen...
Eluppvärmd ratt trodde jag inte att jag skulle uppskatta så mycket jag gör nu när vintern är här.
Driver alert ingår numera i xc70 BE. Jag hade annars nog inte valt till det. Men jag ser fram emot köassistenten i den adaptiva farthållaren.
Eluppvärmd ratt saknade jag i morse, kan jag säga... Brrrrr
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Tack alla som meddelat lite förbrukningar. Låter ju lovande. För närvarande har jag en etanolsnurra som drar ca 1,5 l/mil (etanol) - å andra sidan med 231hk.

Fram till den 22:a kan jag göra ändringar i konfigurationen.
av joelf
Snacksalig skrev:
para skrev:Har du inte med VOC?
Ljust skinn hade jag inte heller vågat mig på men då har jag 3 ouppfostrade barn och alltid jeans
Nej ingen VOC. Jag hade bara 8,5 BB att leka med, och då var spoiler faktiskt prioriterat för VOC. jag kan ju fortfarande ändra mig, men jag tycker att de ser så rumphuggna ut utan takvingen...
Beställ VOC och eftermontera vinge. Eller efterladra mjukvara för fjärrstyrning av värmaren i fjärrkontroll. Det är väldigt skönt att kunna fjärrstyra värmaren.

Tror dom har grävt sin egen grav, kolla bara […]

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]