Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av falcon
Några tips när man plockar ur den?
har fått lös allt utom vatten slangarna, det ser ut att vara ngn form av snabbkoppling där dom kommer in från motorutrymmet.
eller är det enklast att ta slangarna på värmaren ser lagom trångt ut vad man väljer.
Användarvisningsbild
av falcon
Jag tog av klämmorna på slagen mot motorutrymmet verkade enklast att få dit dom sedan.
2 av de 3 skruvarna på plattan som hållen värmaren gick av, men i övrig var det en barnlek att plocka i sär och få ihop den igen.
hittade inget som såg konstigt ut, inget koks i kammaren eller ngt såg bra ut.
dock så var jag lite sugen på att plocka i sär brännaren men vågade inte riktigt.
hur som helst så verkar den funka felfritt nu iaf.
av Tottoman
Denna Thermo top V är ju en OEM-modell från Webasto, därmed verkar det vara svårt att få tag på reservdelar på den öppna marknaden, utan man hänvisas till märkeshandlaren, i detta fallet Volvo.

Dock så tycker jag den är snarlik Webastos "universalmodell" som heter Thermo top Evo, så troligen passar de flesta reservdelarna från denna, då är det ett helt annat utbud och betydligt lägre priser.

Så här ser Evo-modellen ut, snarlik tycker jag:

Bild

Verkstadshandbok Thermo Top V:
http://korta.nu/yx2
av V70Fredrik
Hej
Min värmare har lagt av, när man ska starta den så blinkar den "På" nån sekund för att sedan blinka "Av".
Antar att det bara är att riva ner den och se över värmaren.
Ni som har gjort detta, går man via innerskärmen för att få ut den eller hur gör man?
Med vänlig hälsning, Fredde
av mortimer
Innan jag river ner den skulle jag läst ut felkoder. Finns en del felkällor och blir för många gissningar utan.
Snowcap volvo 240

Fick till slut clipsen i läge :-) Här[…]

Så bra at du fant artikkelnummer til fixen, […]

Ja, det var nåt sånt jag läste oc[…]

Mig veterligt ska även modellår 2017 ha[…]