Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LOB
Någon som vet om man kan köra bilen medans slangarna till dieselvärmaren är bortkopplade eller är det cirkulation på kylvätskan där hela tiden (sprutar kylvätska)? Behöver åka och köpa nytt avgasrör och då gärna innan jag monterar allt på på plats.
av Cox
Du kan inte ta bort den och köra, kylarvattnet sprutar då ut.
Vad är anledningen till nytt avgasrör ? Värmaren behöver inte tas bort för att montera dit en ny.

Skickat från min SM-A528B via Tapatalk

av klacken
Det är cirkulation där hela tiden men sätt en rörstump mellan slangarna och 2 slangklämmor så är det bara att köra,körde så en hel sommar när jag fixade värmaren.
av LOB
Cox skrev: tis 17 okt 2023, 21:19 Du kan inte ta bort den och köra, kylarvattnet sprutar då ut.
Vad är anledningen till nytt avgasrör ? Värmaren behöver inte tas bort för att montera dit en ny.

Skickat från min SM-A528B via Tapatalk

Håller på och byter själva brännaren och tänkte montera allt färdigt på en gång. En liten rörbit att sätta mellan slangarna skal jag nog kunna hitta. Någon som vet var man kan köpa det böjliga avgasröret 25mm, förutom av Webasto återförsäljare?
av LOB
Tack! Då var brännarenheten utbytt och efter mycket rök och många startförsök fungerar nu dieselvärmaren! Då kan jag vänta ännu en vinter med att byta glödpluggar (2.0 D motorn startar inte när det är kallare än -10c och det är ett jvla jobb att byta glödstift på denna motorn). Beställde från Tyskland. 269 EUR + frakt för en brännare.

https://www.standheizungs-shop.de/origi ... 12v-diesel#
av emtor
När du en dag byter glödstift så använd inte våld. Då bryts skiten rakt av vilket inte blir roligt.
Biltema har en verktygssats med hylsor för glödstiften.

Om det var min bil hade jag bytt batteri. Det bruk[…]

@Micce1980, stämmer väl troligtvis. Vi &[…]

Hård Bromspedal

Hej allesammans, Jag har ett skumt problem med min[…]

Hubbes2010, härlig och tacksam färg at[…]