Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Min V70 T4F som jag just lämnat var exakt lika som din ibland var den riktigt orolig men då trampade jag gasen i bott 1 sek och den lugnade ner sig på enbart E85.
Bilen har gått 13500 mil och gjorde lika från första dagen
Min blir har blivit klart sämmre sista 10mån, de senaste 2veckorna jojjar bilen fram mer el mindre konstant.
Från början var det endast de första 2-3km på morgonen sedan rullade den på obehindrat.

Tog du någonsin upp det med Bilbolaget i stan?
Ja men det var E85s fel
Samma med ett tjutande visslade ljud vid vissa varvtal, ingenåtgärd trotts att jag talade om att vissa här på forumet fått det åtgärdat. Det är ju en Ford motor så jag orkade inte surra mer med dom.
Hade ochså ett svagt visslande ljud, hördes mest då man låg och körde i stan, kompressor till ACn byttes och det var tyst ett tag, nu låter det lika mycket igen.

Nä jag har ochså gett upp Bilbolaget men jag vägrar att ta en smäll på 150k och byta in bilen ( hade tänkt byta in den ) bara för att de är inkompetenta på bilbolaget. Jag har helt enkelt förklarat för eftermarknadsansvariga att nästa gång bilen går sönder så får de står för kostnaderna igen, så jag tänker tjura på några år till.

Volvo tar ju inget ansvar längre tycker jag, då spridarna havererade i somras igen byttes alla fyra och eftger påtryckningar från ÅF gick Volvo med på att står för spridarna men jag skulle betala 3800sek i felsök + någon tryckgivare.

Jag vägrade och då föreslog de att jag skulle ta det på maskinskada ( 2000sek i självrisk ) jag vägrade såklart ochså det.
Det var först efter kontakt med eftermarknadsansvarige de tog på sig rubbet. Och honom kommer jag att ringa nästa gång bilen går sönder ochså...........
BDW; det är inet din T4F som står på Careta? var och provkörde den tillsammans med eftermarknadsansvarige för att få någon referens, och den gick tom sämre än min, men det var inget egentligt fel, det var en produktegenskap som det så fint heter idag, det fick jag förklarat för mig mer än 1 gång.
Droopy skrev:BDW; det är inet din T4F som står på Careta? var och provkörde den tillsammans med eftermarknadsansvarige för att få någon referens, och den gick tom sämre än min, men det var inget egentligt fel, det var en produktegenskap som det så fint heter idag, det fick jag förklarat för mig mer än 1 gång.
Min är på KVD Sundsvall och är inte ute på budgivning ännu.
På den där Ford motorn, sitter en tomgångsmotor som kan sätta igen sig och då får man liknande problem.
Skulle satsa mina pengar på den, men läs ut felkoder dock så är det inte alltid dessa syns om just tomgångsmotorn krånglar.
inga felkoder på min enligt verkstaden iaf, men jag ska ge mig in på lite felsökning själv då tillfälle ges.

COX, vet du om det går att nolla adaptionen med en Vida clone och om det går att läsa värden i realtid medans man kör bilen, ännu bättre om det går att spela in.

Tänkte skaffa en isf.

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]

Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]