Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Enligt instruktionsboken kan man stänga av alla "blink o pling" funktioner. Fast dom aktiveras igen när bilen startas nästa gång. Däremot så TROR jag man permanent kan sänka ljudvolymen på "plinget" för jag testade en bil på Bilia där jag knappt kunde höra det, medans andra låter jättehögt. Så det borde gå, om det inte var ngt fel på just den bilen. Jag läste även i instruktionsboken att man kan avaktivera den aktiva farthållaren om man håller inne knappen en stund. Då blir det vanlig farthållare istället.
Ja Volvo är inte som förr :shock: Min 12a skulle det inte gå att montera Norrlands grill på (läs extraljus)pga kärring överkörningsydd (läs City Sefaty)
Ledramp vid nedre grillen funkar.. Kan bli riktigt bra o det finns bra starka leds.. :)
pumpnasare skrev:Hej
Det var samma för mig, du får ett mail när den börjar byggas och när den är färdigbyggd.
Jag beställde 3/9 och hämtar min på fredag till veckan.
Beställde en V70 D4e Summum B E Pro lastpaket och VOC mm
Hur lång tid tog det mellan mailen? Jag har inte fått mailet om att bilen är färdigbyggd ännu, bara det första mailet. Däremot står det att den väntar på att levereras från Torslanda på "min volvo".
Min är på första rutan efter "order lagd" nu. Men antar att den inte börjat byggts än då för jag har inte fått nåt mail. Är 3800 bilar före i kön
Beräknad leverand v47, beställdes förra tisdagen.
Det var då ett jäkla gnäll om det där. I grunden är det väl tänkt att vara ett komplement för att minska antalet olyckor. Förstår faktiskt inte varför de ska gnällas så mkt. Byt bil, eller inaktivera bara kanske?
Petke skrev:
pumpnasare skrev:Hej
Det var samma för mig, du får ett mail när den börjar byggas och när den är färdigbyggd.
Jag beställde 3/9 och hämtar min på fredag till veckan.
Beställde en V70 D4e Summum B E Pro lastpaket och VOC mm
Hur lång tid tog det mellan mailen? Jag har inte fått mailet om att bilen är färdigbyggd ännu, bara det första mailet. Däremot står det att den väntar på att levereras från Torslanda på "min volvo".
Jag fick det första på en Torsdag och det andra på Lördagen,
Det tar ca 50 timmar att bygga en Volvo

Hej! Fråga 1: Är det svårt att by[…]

Elpriset

4850 kr för 1796 kWh i elområde 4. Korr[…]

Knarr vid rattutslag

Det var drivknut och styrväxel.

Har en V40 D2 2015 som strular för mig. Nylig[…]