Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av least
Polisfälgarna har ett beställningsnummer som är publikt:
Aluminum rim Turnus 7.5 x 17"
7.5x17" POLICE (31255033)
Senast redigerad av 1 least, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Kottens60 skrev:FSandstrom; är det så illa att man inte kan köra med 8or? Och hur tycker du dom presterar? :)
Kruxet är att jag försöker undvika dåliga däck så jag vet inte vad jag skall jämföra med :-). De har i allafall aldrig svikit mig men jag tror inte jag testat dem så hårt heller. Jag har alltid kört på nokkian men pga av ljudet blev det nu continentals däck på en annan bil, har dock inte testat dem.
Användarvisningsbild
av GustavE
Kan intyga att Nokian Hakkapeliitta låter som fan. Låter ungefär som man har lagerhaveri. Hörde i stort sett inte motorn på min V70 under hela förra vinterdäckssäsongen. Tur att V70 är en tyst bil från början. Tycker ändå man kan acceptera det med tanke på att dom vinner testerna nästan jämt. T ex i senaste numret av Vi Bilägare.

På tal om fälgarna det pratas om och Vi Bilägare. Läste i ett nummer för nåt år sen att fälgarna är gjorda för att klara att köra upp för en trottoarskant i 35 km/h, oklart hur hög :lol:
av oldtimersmc
Fick en förevisning av polisens bilar i vintras och där så påpekade de speciellt att deras fälgar var förstärkta för att tåla att köra 3 ggr över en trottoarkant, varför just 3 ggr.
Hastigheten, anslagsvinkeln och höjden är nog mer relevant som GustavE skriver.
Antar att chefen inte var påläst, nog ett antal år sedan han lämnade skrivbordet...

Hakka7 tycker jag funkar bra låter som andra dubbdäck, och det är bra då hörs det när man kommer."loud pipes safes Lifes"
av JE Jr
Teknikens Värld skrev:...de specialdesignade, femekrade 17 tum stora aluminiumfälgarna. Special så till vida att släta ytor gör fälgarna lätta att hålla rena och att de är anpassade för att tåla trottoarkanter i 50 km/h.
http://teknikensvarld.se/provkorning-av ... il-123662/

Finns några satser på olika skrotar annars. Jag tycker också de är väldigt snygga :) och eftersom jag åker V8, även en av de få 17" originalfälgar som passar över mina bromsar.
av Kottens60
JE Jr skrev:
Teknikens Värld skrev:...de specialdesignade, femekrade 17 tum stora aluminiumfälgarna. Special så till vida att släta ytor gör fälgarna lätta att hålla rena och att de är anpassade för att tåla trottoarkanter i 50 km/h.
http://teknikensvarld.se/provkorning-av ... il-123662/

Finns några satser på olika skrotar annars. Jag tycker också de är väldigt snygga :) och eftersom jag åker V8, även en av de få 17" originalfälgar som passar över mina bromsar.

Tack för länken :)
Vet du några ställe som säljer?
av Kottens60
GustavE skrev:Kan intyga att Nokian Hakkapeliitta låter som fan. Låter ungefär som man har lagerhaveri. Hörde i stort sett inte motorn på min V70 under hela förra vinterdäckssäsongen. Tur att V70 är en tyst bil från början. Tycker ändå man kan acceptera det med tanke på att dom vinner testerna nästan jämt. T ex i senaste numret av Vi Bilägare.

På tal om fälgarna det pratas om och Vi Bilägare. Läste i ett nummer för nåt år sen att fälgarna är gjorda för att klara att köra upp för en trottoarskant i 35 km/h, oklart hur hög :lol:

Bra med riktiga erfarenheter, tack för att du delade med dig! Fick veta att det var dubbade däck som jag fick med bilen så jag kommer att köra på dom i vinter. Men blir nog Hakka 8 när jag byter fälgar och fälg, då jag väljer prestandan i första hand!
av JE Jr
http://www.bildelsbasen.se är en bra länk för att leta hos skrotarna.

Jag har bl.a sett en sats hos Jönköpings Bildemo i höstas, men det var med sommardäck monterade. Man får hålla utkik så kan de dyk upp rätt som det är :) Tänk dock på att det i första hand är från Polisbilar, så de är ofta ganska repade om man inte har riktig tur.

Intressant att det gick att skruva upp miltalet, 1[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]