Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
På min skärm ser det helt ok ut iaf.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Huven känns blankare, men nyans, tja, bilderna ser väl rätt ok ut tycker jag på min skärm. Frågan är om det inte krävs lite fix av de gamla delarna för att det skall matcha? Oxiderar (eller nått) inte lacken efter ett tag? (nått sånt påstår de som säljer på mig lackskydd :-) ). Vad händer om du ställer dig bredvid en ny med samma färg, är det de gamla delarna eller den nya som matchar?
Användarvisningsbild
av Nexus
Har de lagt mycket klarlack så ser det lite annorlunda ut men plast brukar ju ha en förmåga bli lite mörkare med tiden.
Beror mycket på hur ljuset faller på bilderna hur färgen framträder.Tycker det såg bra ut man har ju sett skräckexempel :-O)
av htchd2
FSandstrom skrev:Huven känns blankare, men nyans, tja, bilderna ser väl rätt ok ut tycker jag på min skärm. Frågan är om det inte krävs lite fix av de gamla delarna för att det skall matcha? Oxiderar (eller nått) inte lacken efter ett tag? (nått sånt påstår de som säljer på mig lackskydd :-) ). Vad händer om du ställer dig bredvid en ny med samma färg, är det de gamla delarna eller den nya som matchar?

Måste juh först hitta en electric silver, tänkte lämna bilen för polering för bilen förutom fronten
av htchd2
Nexus skrev:Har de lagt mycket klarlack så ser det lite annorlunda ut men plast brukar ju ha en förmåga bli lite mörkare med tiden.
Beror mycket på hur ljuset faller på bilderna hur färgen framträder.Tycker det såg bra ut man har ju sett skräckexempel :-O)
känns som den är lite mörkare än övriga delar, menar du att den kommer se värre ut, borde ju bli bättre med tiden

Ja den ser iallafall inte ut som den stackarens bil

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a
Användarvisningsbild
av falcon
htchd2 min bil är Caspian blue visst ser jag i dag att huven och fronten är omlackad men jag vet att det inte syns om några veckor när vädret osv har gjort sitt.
Jag tycker att ny lackat har en egen blankhet, men jag är nöjd.
Jag tycker att på de bilder du har visat så ser din bil mkt fin, men kameran kan inte återge allt.
Är du inte nöjd åk tillbaka, ev åk till ngn annan lackfirma och få ett omdöme om jobbet.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Fel nyans, åk tillbaka och be att få med en nyanskarta ut, så får dom det svart på vitt.
Användarvisningsbild
av Vojje
om det är ett försäkringsärende borde det rimligtvis vara upp till skaderegleraren att godkänna reparationen, eller inte. TS är inte lackeringsfirmans kund i ett sådant fall utan det är förmodligen en bilverkstad med plåtverkstad.
Är man inte överrens med försäkringsbolagets uppfattning får man gå vidare juridiskt.
I övrigt är det ju ganska enkelt. Antingen känner man sig nöjd, eller inte. I det fall man inte känner sig nöjd och inte kan komma överrens med verkstaden går man vidare till konsumentvägledare eller ARN.
Användarvisningsbild
av MartinS
Vojje skrev:om det är ett försäkringsärende borde det rimligtvis vara upp till skaderegleraren att godkänna reparationen, eller inte. TS är inte lackeringsfirmans kund i ett sådant fall utan det är förmodligen en bilverkstad med plåtverkstad.
Är man inte överrens med försäkringsbolagets uppfattning får man gå vidare juridiskt.
I övrigt är det ju ganska enkelt. Antingen känner man sig nöjd, eller inte. I det fall man inte känner sig nöjd och inte kan komma överrens med verkstaden går man vidare till konsumentvägledare eller ARN.
Det är därför man ALDRIG skall ha Volvia, för då är skaderegleraren verkmästaren.

Ja inte har den ventilerade stolar heller syns p&a[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]