- tis 05 aug 2014, 10:19
Men inte vill du väl ha en begagnad kompressor som sedan legat på skroten och åldrats eller ska du sälja bilen? Köp nytt!
Moderator: Moderatorer
Dimebag skrev:Har nu förstått att det bara är från årsmodellerna 08-09 som passar, och att det är just den kompressorn som det varit mycket problem med. Det drar ner sökurvalet en hel del eftersom den kompressorn är väldigt efterfrågad på skrotarna.Kan du inte bara byta lagret på kompressorn?? Är ju inte själva kompressorn som det är fel på utan lagret som skär. Ta reda på vad det är för märke och modell på kompressorn för att få fram rätt lager till den. Här kan man sen beställa lager till ac.
perhall skrev:Köp en ny! De beggade är ju förmodligen av bristfällig kvalitet också! Och alldeles för dyra om slutsumman hamnar på 60-70% av att köpa helt nytt som håller 8 år istället för 1-2 år..Du har naturligtvis helt rätt. Min förhoppning var att även senare årsmodellers kompressorer från dieselfemman skulle passa och att jag då skulle kunna få tag i en som knappt använts (få mil) och av förhoppningsvis bättre kvalitet. Men nu när det tydligen bara är 08-09 som passar så har de förutom massa mil dessutom samma dåliga kvalitet som jag redan har straffats för.
PH
ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]
Har inte tittat på filmerna så vet in[…]
Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]