Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Tycker det är en åldersfråga också, när man var yngre körde man ju mycket hellre passaten, då ville man ju ha den där hårda och brutala vägkänslan och en bil som reagerade direkt på kommando. Nu har man blivit bekväm och gillar mjukheten och sävligheten hos volvo.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Jag är under 20 och jag kör och är väldigt nöjd med min XC70 D5 men den är kanske inte så ungdomlig precis, men jag gillar den, det är verkligen en kompetent bil. :mrgreen:
av perhall
jpennerb skrev:Såg på VWs bygg din bil att det skiljer 5000kr mellan en bensin 1.4 och en diesel 2.0 båda med 150hk. Blir inte många bensinare sålde med den lilla skillnaden.
Haha, nä, Volvo sålde ju mycket fler D3 än T4 när D3 163 hk var 57000 dyrare än T4 180 hk under MY12...
PH
av perhall
Jag tror eg inte att Passat är bullrigare och stötigare än andra bilar i klassen (Mazda 6, Mondeo etc.), det är Volvon som sticker ut och leverar premiumkomfort till ett emellanåt måttligt pris. Jag kör mycket 5-serie, A6, Eklass och ingen av dem har bättre komfort än V70/XC70...
PH
av plamek
Jag var i valet och kvalet att eventuellt byta bort min XC70, (år 2010, 2600 mil) och lånade en ny Passat Alltrack för provkörning. Det jag reagerade främst på var att på en viss typ av asfalt fick den ett starkt vägljud, min XC70 får också ett högre vägljud på samma typ av asfalt men inte alls lika markant. Både min XC70 och Passaten hade 17" hjul.
av perhall
Helt klart är Passat bullrigare (även om det blev bättre efter facelift). Men det är också Mazda 6, Opel Insignia, Ford Mondeo... tror inte de är tystare än Passat. V70 är ju en väldigt tyst bil...

Tycker denna diskussion också visar hur viktig ljudnivån är...

Golf VII och nya A3 är verkligen tysta (A3 var t o m med på en tio-i-topp-lista över tysta bilar!) Golf V var jättebullrig. Så jag tror att nya Passat blir tyst också, gissningsvis ungefär som V70:n...
PH
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Den octavia jag provkörde hade väldigt dåligt chassi jämfört med s60/v60 trots att Skodan va en nyare konstruktion.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Tänkte att det va MQB-plattformen som inte va tillräckligt bra, men den kanske är bättre än passat. ;) Volvo kanske blir lite likt skoda nu när ingenlath sitter på posten. Ser ut som han tar med lite av bakljusen från skoda till nya XC90. När XC60 kom tyckte vissa den likna merca i fronten. Men han som designa xc60 kom från Mercedes. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Jag skulle låta den kallna innan eventuell &[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]