Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bilnörden
P210 skrev:
Vidare så tror jag den kommer att lysa upp marken för nära bilen om jag har den under regplåten...
Om man hårddrar det så kommer en högt placerad ljuskägla behöva vinklas mycket nedåt och endast ge en kort rund ljusfläck på vägen - tänk extraljus på taket till en lastbil.
Placerar man däremot ljuskällan lågt "skär" man ljuskäglan till en lång oval = mer ljus på vägen..
= låg placering är att föredra!
Bild
Nej, man vinklar inte ner ett extraljus som sitter monterat på tex taket på en lastbil. Det ska vara riktat parallellt med övrigt helljus, allt annat är bortkastat. Extraljus ska lysa upp vägen inte lysa på vägen.
av Flywheel
Det är klart att det inte går att jämföra med 3 st stora gamla tidens extraljus framför grillen.

Men jag tycker det lyser riktigt bra på en så diskret montering som denna :-)

Är då riktigt nöjd måste jag säga!
av Droopy
Är inte det där typ en arbetsbelysning?, jag har en liknande ramp på taket på sevicebussen fram men det är mer för att lysa upp då man står och mekar i mörkret, det är då ingen räckvidd på dom, har du jämfört med ett par extaljus, jag tror det ger mer, men jag kan såklart ha fel.
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Går inte jämföra med strålkastare. NBB 225, 70W Xenon lyser 1050 Meter. Det gör inte LED pga den ytterst lilla reflektorn. Men ett bra komplement till bilens originalljus.
Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]

Hej! Fråga 1: Är det svårt att by[…]