Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

mattish skrev:Jag tror det är belysningen uppifrån som är trasig. Bakgrundsbelysningen fungerar ju bra..
?:-/ Nu hänger jag inte med, Jag har ingen bakgrundsbelysning på min, Tavlorna är ju massiva och det finns inget som lyser upp siffrorna bakifrån genom mätartavlorna. Det enda ljus jag har är ju "framifrån" och det lyser ju upp tavlan och visaren.
VolvoB20 skrev:
mattish skrev:Jag tror det är belysningen uppifrån som är trasig. Bakgrundsbelysningen fungerar ju bra..
?:-/ Nu hänger jag inte med, Jag har ingen bakgrundsbelysning på min, Tavlorna är ju massiva och det finns inget som lyser upp siffrorna bakifrån genom mätartavlorna. Det enda ljus jag har är ju "framifrån" och det lyser ju upp tavlan och visaren.
helt säker på det??
Jag tror inte det eftersom strecken är svarta på dagen och vita när det är mörkt.
mattish skrev:
VolvoB20 skrev:
helt säker på det??
Jag tror inte det eftersom strecken är svarta på dagen och vita när det är mörkt.

Åfan det har jag inte tänkt på....
Minns när bakifrån belysta instrument kom - grymt coolt. Då trodde man aldrig att det skulle återgå.
Det var väl under MY83. De första 760 hade uppifrån/framifrån belysta, likt 240. Sen bakifrån...
Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. Sä[…]

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]

Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]