Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DanielRosvik
Tack och bock för de tipsen, är ju rätt självklart egentligen men får bortförklara mig med att man blir "hemmablind" när man är stressad och bara tar första bästa bilderna. Ögonlocken har förra ägaren monterat och de har jag inte ens tänkt på själv :oops:
Användarvisningsbild
av P210
Testade bilpriser.se på din bil (du begär 125k, sänkt från 139k), brukar åtminstone ge ett hum om hur priserna ligger, men utgå från att många hugade spekulanter gör likadant - ligger du över deras priser är det kanske inte intressant, hur illa än Bilpriser.se´s prognos ligger...
Sedan hade milen avskräckt mig också, 20k är inget för en bil idag, men tänker man behålla en bil i ett par år och 30k närmar sig kommer reparationerna bli dyrare och det finns gott om V70 till salu, då väljer man en annan!

Bild
av DanielRosvik
Droopy skrev:Säger som ovanstående, ta bort ögonlocken och navkapslar och skippa " Business Momentum ++ " fins inget sådant.
Ska man skriva Business Momentum, eller kanske bara Momentum tro?
av DanielRosvik
P210 skrev:Testade bilpriser.se på din bil (du begär 125k, sänkt från 139k), brukar åtminstone ge ett hum om hur priserna ligger, men utgå från att många hugade spekulanter gör likadant - ligger du över deras priser är det kanske inte intressant, hur illa än Bilpriser.se´s prognos ligger...
Sedan hade milen avskräckt mig också, 20k är inget för en bil idag, men tänker man behålla en bil i ett par år och 30k närmar sig kommer reparationerna bli dyrare och det finns gott om V70 till salu, då väljer man en annan!
Inte för att det gör någon större skillnad men jag får märkligt nog 5000:- mer i värde än du, ser ut som att vi valt samma tillval. Men oavsett vad bilpriser.se säger så ligger jag ändå under alla? andra som försöker sälja sin likvärdiga bil vilket gör att jag nog inte tror att jag behöver sänka den mer.

Håller delvis med om miltalen, men ska man kolla på de som gått mindre så blir priset så pass mycket högre att många nog hellre väljer den som gått mer?
av Droopy
Det heter numera, momentum, summum, kinetic. Ögonlock är någon list på strålkastarna som får dem att se "smalare" ? ut
Användarvisningsbild
av hollan
är de bara jag som reflekterar att man ljuger om motorstorleken står d5 i rubriken men det är bara en 2,4d
min första tanke när jag läser sådana annonser är vad ljuger dom mer om?
Användarvisningsbild
av Gurra82
Precis vad jag tänkte på, jag gillar inte när man skriver något det inte är, jag vet att motorn är en "d5" (har själv haft en 2,4d my10 summum), men det är fortfarande en 2,4d. Jag sålde min V70 2,4d my10 för ca 6 månader sedan, den hade då gått 13800 mil, trasig värmare som den nya ägaren fick reda på innan köpet. Jag fick 176, jag begärde 185, hade ute annonsen i ca 1 månad. En som ringde, han köpte den
av Malmstroem
Nej, jag tänkte på samma sak. Det är inte en D5, det är en 2,4D. Det framgår med all önskvärd tydlighet med effektangivelsen "175 hk". Det finns ingenting som gör mig så ointresserad av en bil som icke korrekta uppgifter i annonsen. Det är till och med värre än när nummerplåten är dold -- bägge två dödar intresset direkt.

Det tillsammans med bilderna och priset gör att det nog kan vara lite trögt. Det finns billigare V70 byggda 2009 med samma motor och miltal.

Men börja med att åtgärda bilder och se till att ha rätt fakta. Sedan får du se om priset också behöver ändras.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]