Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Nexus skrev:I skuffen hade jag valt montera volvo original uttag. Ser lite fattigt ut med biltema hängande där på så pass ny bil.
Har dubbla bak på min gamla V70 . En på varje sida. Alltid retar det någon :lol:
Bilia tar visst 519 kr styck, så 1018 kr för två uttag. Det är över min nivå.

Då hade jag köpt paneluttag för det otroliga priset 40 kr istället, då ingår t.o.m dubbla USB uttag i priset.

Bild
Användarvisningsbild
av Nexus
Finns ju begagnade köpa. Annonseras ju på forumet stup i kvarten. Tror jag betalade under 100:- styck.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ja en hundring kan jag överleva, om man hittar beg någonstans.
av andersuw
Tar verkligen Volvo ÅF drygt 500 kr för bara uttaget? När jag monterade detta på min 02:a för några år sedan gav jag 300 för hela monteringssatsen, inklusive uttag, kablage, relä erforderliga sladdklämmor och säkring.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
andersuw skrev:Tar verkligen Volvo ÅF drygt 500 kr för bara uttaget? När jag monterade detta på min 02:a för några år sedan gav jag 300 för hela monteringssatsen, inklusive uttag, kablage, relä erforderliga sladdklämmor och säkring.
Kollegan bröt av locket, man kan inte köpa uttaget löst utan en sladdsnutt och säkring ingår i kittet för 519 kr.
av JockeGbg
MarcusJ skrev:Har köpt två originaluttag på Tradera för en hundralapp.
Det ena sitter på den vanliga platsen i bagaget, det andra i plastpanelen som täcker skarvstycket för strömmatningen, vid passagerarplatsen. Perfekt när mobilen sitter i hållaren och används som GPS.
Kan du förklara lite närmare hur och var du monterat den vid passagerarplatsen? Kanske en bild? Skulle vilja göra likadant men är inte riktigt med på hur du menar.
av mattish
Nexus skrev:I skuffen hade jag valt montera volvo original uttag. Ser lite fattigt ut med biltema hängande där på så pass ny bil.
Har dubbla bak på min gamla V70 . En på varje sida. Alltid retar det någon :lol:
Det beror på hur man ser på det. Jag stoppade in det innan för luckan när jag inte använde det. Det kunde jag leva med.
Nu har jag originalmonterat från fabrik på min Subaru ;)
av andersuw
Art.nr 31324708 är enbart uttaget. Vet inte vad det kostar i Sverige. Drygt 20 dollar i USA.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
andersuw skrev:Art.nr 31324708 är enbart uttaget. Vet inte vad det kostar i Sverige. Drygt 20 dollar i USA.
Vore intressant att veta. Jag köpte en ny Volvo Penta propeller i USA, den kostade 1/3-del i USA så det blev billigare trots flygfrakt moms och tull.
av andersuw
Sådant händer! Men normalt speglas priserna på ett normalt sätt. Min senaste erfarenhet är att jag i somras köpte Volvos gamla lastsäkringsband för V70 bagageutrymme (väldigt bra konstruerat) från Texas eftersom det utgått ur sortimentet här (obegripligt nog) och det enda exemplar i världen jag lyckades få ögonen på fanns "over there". Känns lite konstigt att återimportera men det funkar ju. :wink:

Trottelpositionsgivaren kanske. Min var full med v[…]

Bakre länkarmsbussning

Fått till mig att Bilkompaniet monterar en f[…]

Felparkering...

Jag kommer dock betala boten idag. Trots att jag[…]

Hände inte så mycket idag, bara uppdate[…]