Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skaris
Bild

Bild

Ok. Här har vi två bilder som Jag gick ut i halvskummet och knäppte. Hoppas de duger? Bilder på hur det såg ut innan sänkning kan ses om du klickar på länken i min signatur.
Alldeles lagom höjd på en familjebil tycker jag, inte särskilt stötigt heller enligt mig.
Fjädrarna kostade 2580kr hos bsr. Hittade inte billigare någon annan stans och jag bor i närheten så. Överlag så är fjädrar till dessa bilar mycket dyrare än tex till V70N av någon anledning...
av Siqqe
Fjädrarna till V70II är koniska i båda ändar, medans till V70N är fjädrarna koniska i bara enda änden (om jag minns rätt?). Detta borde påverka priset.
av Stigberg
Ser ju precis lagom ut skaris! :D Är det något mer som måste ändras/flyttas lr ta bort i bak nu när man går från nivåmatic till vanliga dämpare? Stödkuddarna inuti fjädrarna t.ex. är det samma som innan? ;-)
av skaris
Stigberg skrev:Ser ju precis lagom ut skaris! :D Är det något mer som måste ändras/flyttas lr ta bort i bak nu när man går från nivåmatic till vanliga dämpare? Stödkuddarna inuti fjädrarna t.ex. är det samma som innan? ;-)
Nej jag bytte inget annat än just fjädrar och dämpare.
av Moro86
skaris skrev:
Stigberg skrev:Ser ju precis lagom ut skaris! :D Är det något mer som måste ändras/flyttas lr ta bort i bak nu när man går från nivåmatic till vanliga dämpare? Stödkuddarna inuti fjädrarna t.ex. är det samma som innan? ;-)
Vad säger dom på besiktningen om att man plockar bort nivåregleringen?
av skaris
Moro86 skrev:
skaris skrev:
Vad säger dom på besiktningen om att man plockar bort nivåregleringen?
"jaså, du har fått byta dämpare" var vad jag fick höra häromdagen. kanske säger dom ingenting alls, vad skulle dom säga?
av Aspen76
Om man nu har xenon med kurvljus måste man inte åka in och få dom omprogramerade efter en sänkning då ljuset blir kortare. Köpte min V70 2,5FT-11 med H&R sänksats och med nivåmatic på...ser inte klokt ut ihop med 20" arna. Kanske skulle ge sig på att byta till andra dämpare jag med vart det lider.
av Denesfay
Inga problem för mig efter sänkning med BC racing coilovers. Själva avkänningen sitter på bärarmarna på höger sida fram och bak. Det blir ingen skillnad utan ljuset justerar in sig rätt ändå.

Så här blev det btw. Har dock höjt lite bak nu.

Bild
av skaris
Denesfay skrev:Inga problem för mig efter sänkning med BC racing coilovers. Själva avkänningen sitter på bärarmarna på höger sida fram och bak. Det blir ingen skillnad utan ljuset justerar in sig rätt ändå.

Så här blev det btw. Har dock höjt lite bak nu.

Snyggt som f_n, precis sådär skulle jag vilja att min såg ut. Tyvärr räckte pengarna bara till sänkfjädrar och ska nog vara glad att jag fick igenom en sänkning över huvud taget (regering) :-)
Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]