Det var egentligen ingen frågeställning (om du läser mina inlägg) utan mer en förhoppning om att V90 blir rymligare. Jag vet att V70 är en av de absolut rymligaste bilarna på personbilsmarknaden, annars hade jag som ni påpekar inte valt denna bil två gånger...
Och jo, jag upplevde min BMW 330i rymligare i framsätet än vad Volvon är... kan ju bero på hur instrumentbräda och mittkonsoll är utformade m.m. men sen kom det inte plats någon bakom... men det gör det inte nu heller...
Ja, jag är ganska stor, 195 cm lång och någonstans runt 95-99 kg tung, dock inte så bred

så det blir ganska trångt i kupén. Med bakåtvänd barnstol bakom får jag som förare sitta lite för långt fram (ihop tryckt) än vad jag skulle önska. Det är ändå det bästa alternativet. Frugan 175 cm lång kommer absolut inte plats bakom mig...
Sen anser jag mig faktiskt vara duktig på att stuva och packa (är grym på tetris) men försök få in allt t.ex. vid jul när det gäller två vuxna, två små barn, en hund, en barnvagn, packning och julklappar... eller vid handling under resa då klapparna byts mot ett antal fulla Ica-påsar... det blir trångt, det kan jag lova. Men ja, det går med lite planering och stort tålamod. Nu har jag ju försett mig med takbox vilken sväljer en hel del packning. Däremot är det så där att fylla kupén med väskor och annat. Det försvårar handhavandet med barnen m.m. (rörligheten begränsas).
Vi kommer antagligen om något år även ha ett tredje barn och då försvinner även det lilla extra utrymmet som nu finns över i kupén. Då är det ju endast golvutrymmena under barnstolarna som finns kvar där. Bagaget fylls av en vagn, en hund och några väl valda väskor, sen är det stopp.
Så för att en gång till förtydliga, jag älskar min bil, men ser fram emot nästa, förhoppningsvis ännu lite större Volvomodell, V90. Min förhoppning är att den då ska motsvara mina önskemål, så att jag även i fortsättningen kan välja Volvo. Jag vill undvika minibussar. Är ju inte ute efter fler sittplatser, bara mer rymd och lastutrymme...
Kram på er allihop, härligt med engagerade forumskamrater