Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sceptic
ztaffans skrev:Som säljaren skrev så betalar de ca 5000 mer i inbyte vilket inte alls är det samma som att de bara tar 5000 mer för den när de säljer den vidare.
Har en känsla av de säkert försöker få de 15000 extra som var skillnaden när de var nya.
Som vanligt är det man byter in inte så mycket värt men guld värt när den står i bilhallen, sånt är livet.
Det är vad jag tyckte jag såg med priserna på VOR medan R-Design tycks ligga lägre. Märkligt då jag tycker man får mer med R-Designpaketet.
av ztaffans
Jag har inte så stor koll på prisskillnaden mellan VOR och R-design som begagnad men som ny så kostar ju R-designen bra mycket mer och håller med dig om att den borde vara mer attraktiv som begagnad med sin fina utrustning.
Användarvisningsbild
av Sceptic
ztaffans skrev:Jag har inte så stor koll på prisskillnaden mellan VOR och R-design som begagnad men som ny så kostar ju R-designen bra mycket mer och håller med dig om att den borde vara mer attraktiv som begagnad med sin fina utrustning.
Om det stämmer som du säger är det väldigt märkligt att R-Design, som jag uppfattat det, ligger lägre som begagnade. För mig en mer attraktiv utrustning än VOR. Kanske mer begränsat utbud av VOR.......
av Andis
Off topic.

Men jag var en köpare som letade en "Volvo ocean race" när jag köpte xc70.

Men dom var sålda direkt då.
Var 4 år sen. Känndes som dom var eftertraktade, trots då lite högre priser vad jag minns. Går troligen i bästa fall jämt ut eftersom dom är dyrare att köpa för första köparen.

Med vänlig hälsning,
Andis
av perhall
ORE är lite dyrare än Summum som beggade om man kollar statistiken på bilpriser.se.
5000 extra mot momentum för en MY12 låter rimligt.
Man får ju ändå säga att Momentum, Summum, Ocean Race etc har bra mycket högre andrahandsvärde än laminerade rutor, bensinvärmare, sollucka, PS etc.....
PH

Var och kikade på Mazda 6e idag, en bil som […]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]