Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattish
Tror faktiskt inte kopplingen tar nämnvärt med stryk så länge du inte slirar på den samtidigt som du illgasar...
Användarvisningsbild
av apersson850
Bra att det finns en låg etta. Många bilar idag har alldeles för höga utväxlingar på ettan och backen när man håller på och trixar med tunga släpfordon på trånga eller annars besvärliga utrymmen. Minne en tungkörd campingåker där doften av bränd koppling var intensivare än den från grillarna...
Användarvisningsbild
av Guligan
Backen på Volvon är faktiskt ganska hög upplever jag. Fick slita en del koppling i helgen när jag skulle backa uppför en hyfsat brant backe. Men den var såpass brant att parkeringsbromsen inte riktigt kunde hålla bilen på plats i rullgruset efter jag ställt den...
av Wachtel
Den länken är inte samma som den i Min Volvo. Det två olika versioner av handboken. Den jag tittade i har nummer 1320. Den i din länk har 1346.
av Pmperformance
Startar oftast på tvåan, ettan är en princip putt igång växel.
Sambon ska jämt i med ettan även fast hon rullar genom typ en korsning, blir väldigt ryckigt då.
Har gamla 2,4d underbar motor vridmässigt sett. Hade en passat 1,9tdi 130hk innan, men den tror jag dom hade glömt svänghjulet i tyskland för den krävde ettans växel och skaplig grundgas för att komma igång.

Var och kikade på Mazda 6e idag, en bil som […]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]