Hej!
Det är denna:
http://www.carlqvistbil.se/CM.php?PageI ... gnr=KXJ843
Jag läste annonsen lite slarvigt, det står 1,6D här, och det var 11.400 mil den hade gått... vilket betyder två saker
1) Det är inte D2 motorn utan den där äldre 1,6D från peugeot (med additiv och äldre partikelfilter) = skräp?
2) Miltalet borde tyda på att det blir jag själv som får bekosta servicen... adjöss 15 papp.
Funderar på att skippa denna, dock har den ju herrgårdspaketet med tonade rutor, elbaklucka, laminerade rutor, drag, dock är jag egentligen på jakt efter en som har automatare och rti, men det är omöjligt att hitta i samma färg (vit).
Ska se om jag kan provköra den idag, man oroar sig ju för motorn, helt klart. Vi har en renault megane 1,6 bensinare från 2006 som andrabil, och den är nog den hemskaste motor jag någonsin har kört. Seg på alla växlar, ska man smyga ut på tvåan från en utfart och sen trycker gasen i botten skakar bilen till och ingenting händer, några sekunder senare börjar den saaaakta dra iväg, totalt orkeslös i motorvägsfart och surrar och brummar någon djävulskt vilket gör att radion är totalt oanvändbar i högre farter. Det finns ju ingen isolering i motorrummet ens.
Jaja det är inte lätt att byta bil :)
/S