Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steelz
crumpets skrev:Det kommer förmodligen se riktigt risigt ut med hemmaskurna hål. På originalen är det ju inte bara skuret, den är gjuten så. Det syns på kanterna som blir om inte annat. Det blir nog att köpa ny stötfångare också. Bör finnas många på skroten.
Tackar tackar, Får väl bli att åka till närmaste skrot i guess då. Måste stötfångaren vara i plast med hål då eller kan man köpa en vanlig som inte är i plast med hål i?
av Steelz
pjaar skrev:Enligt BSR som säljer Simons passar detta system även bilar utan uttag i diffusorn. Går att sänka/höja utblåsen.

BSR:
Ändrören kan höjas eller sänkas för att passa bilar med eller utan uttag i diffusorn. Passar även R-design.

Länk:
http://sv.bsr.se/produkt/volvo_v70_iii_ ... 002033/415

Jag tycker det ser bättre ut om man har t.ex. R-Design så det smälter in.
Då blir det att beställa denna utan att köpa en ny stötfångare, tackar så jätte mycket! Märkte att det stod att det enbart är för bilar med partikel filter, min volvo saknar det dock..
av pjaar
Steelz skrev:Då blir det att beställa denna utan att köpa en ny stötfångare, tackar så jätte mycket! Märkte att det stod att det enbart är för bilar med partikel filter, min volvo saknar det dock..
Som sagt, enligt BSR ska det passa. Utseendemässigt kanske det blir bättre med urfasningar i baken, men det kan man göra vid ett senare tillfälle om man gör det i befintlig kjol eller köper ny bakkjol.

Jag gjorde två urfasningar på en tidigare Volvo jag hade, lämnade in kjolen till en lack/bilverkstad som ordnade det. Det blev riktigt bra! De sågade inte bara ut två hål utan vek och göt plasten, det såg ut som det var från fabrik.
av Steelz
pjaar skrev:
Steelz skrev:Då blir det att beställa denna utan att köpa en ny stötfångare, tackar så jätte mycket! Märkte att det stod att det enbart är för bilar med partikel filter, min volvo saknar det dock..
Som sagt, enligt BSR ska det passa. Utseendemässigt kanske det blir bättre med urfasningar i baken, men det kan man göra vid ett senare tillfälle om man gör det i befintlig kjol eller köper ny bakkjol.

Jag gjorde två urfasningar på en tidigare Volvo jag hade, lämnade in kjolen till en lack/bilverkstad som ordnade det. Det blev riktigt bra! De sågade inte bara ut två hål utan vek och göt plasten, det såg ut som det var från fabrik.
Tack så mycket för hjälpen Pjaar!

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]