StefanN skrev:Nej, inte på vanliga privatägda.Om det verkligen behövs tycker man kanske att det borde ingå efter en viss tid, säg 10.000 mil.
Moderator: Moderatorer
StefanN skrev:Nej, inte på vanliga privatägda.Om det verkligen behövs tycker man kanske att det borde ingå efter en viss tid, säg 10.000 mil.
qsecofr skrev:Fick ett pris på 4395kr för oljebyte på en my11, lite väl saftigt tycker jag då jag läst från 3200 - 3700kr här i tråden. Bilia Sisjön var detta.Behöver verkligen oljan bytas i en 11:a?....beror ju i och för sig på hur mycket den gått. Har själv en 11:a som gått 4000, när ska man börja fundera på ett oljebyte i automatlådan?
Kan priset skilja så mycket mellan årsmodeller?
Som tidigare fråga i tråden, vart gjordes bytet för 3200kr?
Tack.
Sceptic skrev:Denna har gått snart 13.000.qsecofr skrev:Fick ett pris på 4395kr för oljebyte på en my11, lite väl saftigt tycker jag då jag läst från 3200 - 3700kr här i tråden. Bilia Sisjön var detta.Behöver verkligen oljan bytas i en 11:a?....beror ju i och för sig på hur mycket den gått. Har själv en 11:a som gått 4000, när ska man börja fundera på ett oljebyte i automatlådan?
Kan priset skilja så mycket mellan årsmodeller?
Som tidigare fråga i tråden, vart gjordes bytet för 3200kr?
Tack.
Sceptic skrev:Jag förstår som sagt inte riktigt varför Volvo inte lagt in oljebyte i automatlådan, precis som byte av motorolja, efter ett visst miltal om det behövs.En anledning kan vara att servicekostnaderna skenar iväg, något som beaktas av både journalister och privata bilägare.
ad 1: På en 1-10 skala , där Volvo240 […]