Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Även om man är försiktig så tappar man (inkl. familjemedlemmar och andra) något nu och då på bagagekanten när man lastar i/ur. Det är helt omöjilgt att hålla den i gott skick under 3-4 år om man inte är superförsiktig. Och det passar kanske en XF kombi men inte en V70... så otroligt snyggt är det ju inte att inte ha nån list...
PH
av Sharkbait
xerent skrev:
Sharkbait skrev:
xerent skrev:Verkar fruktansvärt opraktiskt att ha bagageluckan en meter upp från marken.

Det är en conceptbil !

Jag är emot konceptet med höga trösklar för bagageutrymmet bara för att det ska se snyggt ut. Konceptbilen visar ju idéer som designern har och i detta fall är jag INTE imponerad - design utan funktion.

Skandinavisk design har ju ofta varit funktionell design och om Ingenlath tänker ta Volvo i riktning mot icke-funktionell design förlorar Volvo sin identitet. Det kanske är det dom vill. Men då förlorar de kanske mig som målgrupp också...

Det är idèer från designern men alla vet om att det är ljusår från konceptbilen till produktionsbilen!

Sedan när har en konceptbil varit funktion före design. En konceptbil är design före funktion. Därför är produktionsbilarna helt annorlunda ifrån just konceptbilen.

Nya V70(V90) kan få en ny design ifrån Volvo Concept Estate lika så att allt från Estate kan komma till V70(V90), vilket inte är troligt.

V70(V90) kommer inte få en tröskel i bagaget.
av sensonic
Kollat på V70 2015 hos handlarn idag och har svårt att känna entusiasm. Nu när bilmodellen är lite till åren tycker saknar jag ett kampanjpaket som gör att jag till en rimlig peng får en bil med en annan kör/förarupplevelse.

Hade gärna sett teknikpaket + adaptiv farthållare + backkamera förpackat till ett rimligt pris. Lite surt att man får ungefär motsvarande i en liten Golf eller Kia. Lite öken att backkamera måste monteras av ÅF, inlusive lite lödning på plats (?). Över 10000kr...
av perhall
Håller med sensonic. Volvo var ju riktigt prisvärd för några år sen (när jag köpte T4:an var den ca 180 tusen billigare än motsvarande Audi netto - och då fick jag ändå bra rabatt på Audin) men nu när MBAudi BMW säljer med stora rabatter (faktiskt nu även Lexus) känns Volvon inte prisvärd. Framför allt 5-serien och A6 känns ju rätt mycket fräschare än Volvon även om nu varken komfort eller kvalitet är bättre. Det var länge sen Volvo var så här dyra med en gammal modell!
PH
av kitco
Har ni testat pruta, det kanske går att få bra pris. Förstår inte hur volvo tänker när man för några år sedan sålde V70 för rabatterade priser då modellen var någorlunda ny, men nu när modellen är i sitt slut skede är överprissatt? Konstigt tänk av volvo.
av Schmoyoho
kitco skrev:Har ni testat pruta, det kanske går att få bra pris. Förstår inte hur volvo tänker när man för några år sedan sålde V70 för rabatterade priser då modellen var någorlunda ny, men nu när modellen är i sitt slut skede är överprissatt? Konstigt tänk av volvo.
Volvo har ju ännu inte gått ut med när den nya modellen ska komma och en facelift gjordes senaste förra året. V70N fick gå tre modellår, 2005-07 tills att den ersattes med V70II och jag skulle väl inte förvänta mig färre år med facelift med V70 II, dvs 2014-16.

Rabatterade priser för V70N när den var i slutskedet eller för V70 II när den var ny? Jag kan väl iallafall tänka mig att om man gör några större prissänkningar på modellen så talar det för att den är nära att ersättas <=> fler väntar med att köpa ny bil tills den nya kommer. Pruta borde ju däremot fungera mycket bättre i slutet av en produktcykel eftersom man dels får sälja en ny bil och dels kan ge rabatt utan att skylta om det.
Användarvisningsbild
av SvenB
kitco skrev: Förstår inte hur volvo tänker när man för några år sedan sålde V70 för rabatterade priser då modellen var någorlunda ny, men nu när modellen är i sitt slut skede är överprissatt? Konstigt tänk av volvo.
Eftersom det är så, är den inte "överprissatt". Var förvissad att vore det så skulle Volvo justera priset. Ni som tycker det, har ni provat att begära en offert :?:
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
V70 T4 180HK - 2014 - Kinetic limited edition med High performance & blåtand för 229.000kr

V70 2011 kunde man få en V70 T4 R-design för 272.900kr eller en 2,5FT R-design för 299.000kr.

V70 Classic -07 har jag för mig låg på 227.900kr. :)

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]