Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Jag tror MY15 blir ett "mellanår" ungefär som MY13 var, med lite små detaljförfiningar etc.

Då Volvo Ocean Race startar i höst så kanske man kan hoppas på en snygg Ocean Race Edition till MY15.
av valln
Det är tufft att vara biltillverkare. I S80 stoppade de in den nya VEA-motorn D4 och modellen ser ut att leva i sammanlagt 1,5 år. Halva MY14 och hela MY15.
Användarvisningsbild
av Guligan
Den motorn kommer överleva längre än nuvarande modellserie.
Användarvisningsbild
av V9097
simonhalmstad skrev:Verkar som Tribute är ett tillbehörspaket till R-design. Har inte sett dett står Tribute på bakluckan istället för Classic Tribute R
Mycket attraktivt paketpris på riktigt läckra 20-tumsfälgar samt Polestar motoroptimering.
20-tums Cratus aluminiumfälgar
Polestar motoroptimering som höjer effekten till 210 hk och vridmomentet till massiva 460 Nm, utan att bränsleförbrukning och emissioner påverkas.
Just nu ca
9.900:-

Ytterligare prissänkningar tror jag iallafall på om den ska kunna sälja någorlunda.
Var hittar man information om Tribute? Jag har läst i flera olika trådar att den finns en sådan veresion, men inte hittat någon info på Volvos hemsida.
av perhall
simonhalmstad skrev:Verkar som Tribute är ett tillbehörspaket till R-design. Har inte sett dett står Tribute på bakluckan istället för Classic Tribute R
Mycket attraktivt paketpris på riktigt läckra 20-tumsfälgar samt Polestar motoroptimering.
20-tums Cratus aluminiumfälgar
Polestar motoroptimering som höjer effekten till 210 hk och vridmomentet till massiva 460 Nm, utan att bränsleförbrukning och emissioner påverkas.
Just nu ca
9.900:-

Ytterligare prissänkningar tror jag iallafall på om den ska kunna sälja någorlunda.
I så fall kanske alla heter Tribute för den billigaste 2WD XC90:n, 7-sits som nu kan köpas för företagsnetto 340 000 (dvs samma summa som en BMW 525i e34 MY95 naken utan AC kostade brutto) inkl. vinterhjul på alu och dragkrok, heter också Tribute och har då 18", ABL/Xenon, elställbar stol, skinn m m. Prisvärt!
PH
Användarvisningsbild
av philipsguy
Välja my14 i maj: kampanjer för att sälja ut lagerbilar sänker ditt leasingvärde men kanske även påverkar restvärdet negativt. Be om offerter på båda när åf uppdaterat ordersystemet i april är det väl...
av perhall
Förvånansvärt lite info ute om MY15 måste jag säga! Har inte varit med om så lite info i slutet av mars nån gång...
Användarvisningsbild
av Funk
perhall skrev:Förvånansvärt lite info ute om MY15 måste jag säga! Har inte varit med om så lite info i slutet av mars nån gång...
Troligen har inte info till handlarna börjat förrän denna veckan...kort sagt ingen vet något om de små ändringar det troligen handlar om.

/Thomas
av pergrein
Min handlar skulle få info imorgon i Göteborg så på Fredag får jag vet mer (men tro man hinner läsa här först :lol: ). Endast V60 MY15 kunde han speca redan nu och då är det troligen få ändringar på den, om det alls är några!?

Med vänlig hälsning
Per
av perhall
V70II - snacka om lång produktlivscykel!
MY08
MY09
MY10
MY11
MY12
MY13
MY14
MY15
MY16
... det är långt det! Med extremt små exteriöra förändringar...

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]

V502.0D spridarfråga

Om du skriver var i landet det är , kanske k[…]

ad 1: På en 1-10 skala , där Volvo240 […]