Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V60T3
Jag hade lätt väntat ca 1år (Geneve mars 2015?) för att se hur den nya V70(90) blir. Skulle den inte falla i smaken så lär V70 komma som en Classic.. Men det är jag det.

Mvh
av MagnusH
Beställde idag enligt konf. i första inlägget + klimatpaket som påpekades s6025t. Hur lång leveranstid kan jag förvänta mig? Någon som beställt nyligen? Säljaren hade ingen klar uppfattning idag utan ~10 veckor var hans gissning.
Användarvisningsbild
av bem
Det var väl nån i tråden "Vi som har VEA" eller om det var i "VEA leveransdatum" i Volvo S60N (11-) V60, XC60 delen som hade en V70 D4 VEA, kolla om du hittar om han skrev nåt om leverans tid på sin (eller PM:a honom om du hittar hans inlägg). Det var nog användaren poscarjr i VEA leveransdatum så leta där.

/Bo
Användarvisningsbild
av Guligan
Grattis till att ha beställt en trevlig bil, du kommer uppleva ett fantastiskt lyft jämfört med din nuvarande bil.
Användarvisningsbild
av poscarjr
Kul och bra val. Väldigt nöjd med min som jag beställde den 26/10 och hämtade den 19/12.
PS Rattvärme är sååå skönt - hur har man klarat sig innan...? :)
av jpennerb
Rattvärme, skulle kunna döda för att få ha det! En annan fryser konstant om händerna när tempen kryper under 5+ grader. Nästa bil har jag lovat mig själv att det ska vara rattvärme. Har börjat fundera på nästa bil. En XC70 T6 AWD MY14 kommer nog bli nästa inköp om några år, den SKA ha rattvärme! :lol:
Användarvisningsbild
av joel80
Eller så säljer man handskar.. ;)
av jpennerb
xerent skrev:Affärsidé: Rattmuff med värmeslinga

Hur ghade du tänkt med inkoppling av elen? Kan bli spännande när man börjar snurra på ratten och du har en sladd hängandes runt ratten! :lol: :wink:

Handskar är inget bra alternativ. Klumpigt och dålig känsla. Dessutom är händerna kalla fast jag har handskar. Dom fryser till is så fort jag sitter ner och är inaktiv. Däremot kan jag ha utan vantar när jag är ute och springer i -5 grader! :roll:

Var och kikade på Mazda 6e idag, en bil som […]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]