Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mortimer
Jag förstår inte riktigt TS "problematik". Anslut och kör på AGM läget när batteriet behöver laddas, oavsett utetemp. Ctek laddarna är så pass intelligenta så de justerar laddningen efter rådande temperatur.
Vågar nog även påstå att du aldrig kan förstöra ett batteri med en Ctek laddare.
Användarvisningsbild
av Nexus
ja de ska monteras till batteri plus sen till jordpunkt inte till batteriminus då det tydligen sitter någon historia på minus anslutningen som känner av batteristatus i bilen.
Jag har en MXS 5.0 fungerar utmärkt till ladda med. Snabb kontakter på båda bilarna 100ggr smidigare än plåtlåda man hade innan.
Står man på utställning på bilen med stereo,lampor mm på så är 7,0 som gäller med Supply - särskilt läge i vilket enheten kan användas som strömkälla för utrustningen när tex batteriet är demonterat.
av Desmodue
Elmeholt skrev:
Desmodue skrev:MXS 5.0 POLAR
Man kan köra den från +50 ner till -30 och tar AGM-batterier.
Den är dessutom orange ;-)
Så du menar att jag inte kan ladda mitt batteri om det är -15 grader ute med min laddare?
Det vet jag inte, kolla på CTECs webbplats.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag tror inte att TS menar fast montering av hela värmaren, utan fast montering av kabel med snabbkoppling. Det är väl så de flesta monterat sina Ctek laddare.
Användarvisningsbild
av zalmondorro
Som någon tidigare påpekade
CTEK har VÄLDIGT stumma hårda kablar när det är kallt!! Polar modellen har väl bättre antar jag och de nyare någonstans där emellan, Mina 2 MXS 5.0 har jag båda varit tvungen att skarva kablarna på då de brutits av nära själva laddaren.
Modernum verkar smidigare och med bättre ( mjukare ) kablar...
Användarvisningsbild
av SvenB
zalmondorro skrev:hm vill bara nämna att det är minus 28 här nu BRRR
Det är väl därför du bör ha Polarladdare i polartrakterna :D
av Elmeholt
Jag var otydlig i mitt första inlägg. Menade inte att sjävla laddaren skulle vara fast monterad, utan bara snabbkopplingen.

Tack för alla råd, kanske ska byta till en polar då innan jag öppnar min.
Framvagnsinställning själv

2-filiga vägar är bomberade dvs de lutar[…]

Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema

Ska jag vara ärlig så bytte jag dä[…]

På mitt jobb har vi ett tiotal Mercedes Sp[…]