Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Jag gillar att dom börjat utrusta lagerbilarna med VOC! Det hade ingen då jag började kolla på nybil hösten 2012.. en av anledningarna att det blev beställning från fabrik.
Kolla om du får med vinterhjul med Volvo original alufälg (Pangaea) också i det priset för det skall vara kampanj på detta nu (eller var i alla fall före jul) så det kostar 0 kr för dig (värde ca 14 000 kr). Priset verkar rätt OK. Kanske tjata till dig lite tillbehör för några tusen t ex några exempel - automatisk avbländbar backspegel, stänklappar (om du tycker det är vettigt), en inbyggd batteriladdare (Calix BC1205) med intagskontakt+sladd, bagagerumsmatta, bärkassehållare bagagerum, nätficka bagagerum - såna sakar kan vara ganska billigt för säljaren men dyrt för dig att köpa senare:

http://accessories.volvocars.com/Access ... .D/Details

En sak som du bör vara medveten om: i och med att det är en Momentum "Business" med Klimatpaket+VOC så kan de ha snålat in på den eluppvärmda ratten i denna kombination, som annars ingår i Klimatpaketet. Bara så du är medveten om det. No big deal men ändå nåt att hålla i minnet. Att utrusta bilen senare med rattvärme (vilket går på MY2014) blir en rätt dyr historia på ca 10 000 kr (men när du "bygger" bilen på Volvos hemsida märks det knappt på priset).

/Bo
Volvo On Call är något Volvo verkligen vill sälja på varenda bil för efter 2 eller 3 år när det inte är gratis längre kan dom ta betalt för det månadsvis och tjäna in pengar.
Har jag inget emot.. Då är det valfritt. Du kan betala eller inte.. Finns det inte från början finns inte valet om man gärna vill ha det.
Innan nyåret såg jag en riktigt billig lagerbil. Volvo 2013 D4 S/S aut summum och med något tilläggspaket med bl.a. taklucka. Nya vinterdäck ingick och bilen kostade ca 300 000 kr. listpriset på den bilen måste ha varit närmare 400 000 kr. Bilen hade nog varit ett visningsex på bilfirman.
valln skrev:Innan nyåret såg jag en riktigt billig lagerbil. Volvo 2013 D4 S/S aut summum och med något tilläggspaket med bl.a. taklucka. Nya vinterdäck ingick och bilen kostade ca 300 000 kr. listpriset på den bilen måste ha varit närmare 400 000 kr. Bilen hade nog varit ett visningsex på bilfirman.
Men då var det var en fjolårsmodell som blivit "över". MY 14 hade ju sålts länge då.
Antar du har koll på vad som skiljer mellan modellår 2013 och 2014? Om det är värt med en ny MY14 istället för en ny MY13(om det går att hitta "ny" MY13 fortfarande).
Sen är det väl frestande att köpa en ny så man får den nya 4 cyl 2.0 lit D4 VEA motorn, speciellt om man som du vill ha automatlåda. Den nya 8 stegs automatlådan i VEA skall visst vara ett under av mjuk växling. Men då får man "bygga"/beställa en då det inte finns några lagerbilar med den motorn (än).

/Bo
joel80 skrev:Har jag inget emot.. Då är det valfritt. Du kan betala eller inte.. Finns det inte från början finns inte valet om man gärna vill ha det.
Men Volvo räknar nog kallt med att de som har det i bilen abonnerar på tjänsten efter de tre åren.

Elvinge hade jag redan på VW Corrado f&oum[…]

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]