Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Odenfälgarna tycker jag är som legobitar i formen. :)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Odenfälgarna tycker jag är som legobitar i formen. :) Dom fulaste fälgarna tycker jag är Segin 17" dom minsta som sitter på XC60 men nu har dom ju kommit med Valder 17" till XC60 det ser bättre ut tycker jag.
Användarvisningsbild
av börne
Elmeholt skrev:Skulle vilja ha Saga Black 17", men dom kostar nog som attan.
Där ser man hur olika smak folk har, den är ju bland dom fulare 17" originalfälgarna :wink:

Själv skulle jag gärna bytt mina Canicula mot Fortuna Diamond cut/Light grey men gillar komforten mer hos 17".
Bild

Dessa är spacade så det räcker, en klassisk ekerfälg men med en liten snygg blank detalj på varje eker. Hur som helst är fälgar roligt att kolla på, oavsett smak gör det ju väldigt mycket för bilens utseende.
Användarvisningsbild
av moose
börne skrev:Själv föredrar jag enkla stilrena femekrade framför allt annat, många tycker sägert det är skittrist.
Tråden har ju redan avvikit från ämnet så ja kör på ja med!

Instämmer till fullo och kör även ja Canicula på sommarhalvåret. Vinterhalvåret kryssas runt på Atla 16"Bild
Lättvättat och tidlöst :D
av V60T3
Elmeholt skrev:Någon som vet vad detta är för modell av fälg? Är det en volvo-original? Hittar den nämligen inte i tillbehörkatalogen.
Är 16" iaf, så långt vet jag :)
Bild

Ställde exakt samma fråga i oktober :wink: http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a

Jag håller med att Pangea är betydligt roligare än Oden. Fick mina omlagda så jag kör Oden på vinter o Pangea på sommar! :D

Mvh
Användarvisningsbild
av NickeDiesel
Godkväll!

Om vi snackar snygga originalfälgar till V70 så ser min lista ut enl. följande:

16": Creon...Nä, skoja bara. :wink: Givetvis blir mitt val Pangaea. En fantastiskt fin 16"(ser större ut!!) fälg enl. mig, och jag förstår
er som lägger den som sommarfälg istället för Oden.
17": Canicula. Klassisk, tidlös och sober.
18": Fortuna Diamond Cut. Mamma Mia vilken snygg fälg detta är!

På min nuvarande T4 R-Design kör jag 18" Cratus på sommarhjulen. En riktigt snygg fälg som tyvärr känns allt för vanlig idag.
Vinterdäcken ligger på svårtvättade 16"Dezent fälgar med undermålig kvalitet på ytskiktet....
På min beställda XC70 valde jag 17" Valder Diamond Cut på sommarhjulen och de inte allt för fagra 16" Cecino till vinterhjulen.

MVH/Niklas
Användarvisningsbild
av NickeDiesel
StefanN skrev:Du glömde 19" Bor.
Herregud! Jag har fyllt 42. Jag är för gammal för 19".... :lol:

Mvh Niklas
Användarvisningsbild
av bem
Fälgar var ett populärt ämne. För en 52 åring som mig har dock intresset för fälgar sen länge planat ut på en nivå som: håller de i lacken ordentligt, kan de lätt bli kantstötta, tål de att köras med på vintern utan att lacken släpper fort, hyfsat prisvärda, helst ganska smala fälgar på vintern (=billigare däck). Pangaea och Oden är ungefär lika i skönhetsfaktor för mig. Däremot själva däcken som skall sitta på den tilltänka fälgen är jag mycket mer noggrann med, där lägger jag gärna en slant extra.
Men det är ändå kul att läsa om olika smakriktningar på fälgar och resonemanget runt varför de upplevs som snygga.
/Bo
Senast redigerad av 2 bem, redigerad totalt 0 gång.

Har paff för hela kylaren på våra[…]

Absolut så kan bilen själv bromsa laddn[…]

Elpriset

Såna här verkar ju för bra fö[…]

Transmissionsolja till M66

Ato24.de/en har den bäste "oljehittaren&[…]