Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S80V8AWD
Tack så mycket för den snabba responsen. Visst har jag en smartphone, med båda apparna i fråga. On Call-appen är likaså för mig obrukbar och har så varit de senaste dagarna till min förtret. Anledningen till att jag var intresserad över att kunna tillgå VOC via internet är för att jag vistas ganska mycket där jag inte har tillgång till täckning, utan enbart internet (via dator). Hoppas Volvo reder ut det!
Användarvisningsbild
av joel80
Ah.. förlåt.. blandade ihop er. :) För mig har det inte varit några problem med VOC-appen på senare tid. Nån månad sen låg det nere en dag. Jag kör android och en Samsung S4.
Användarvisningsbild
av apersson850
joel80 skrev:Så här ser det ut för mig..
Bild
Du ser "Volvo on call" i menyn... gjorde en liten pil. ;)
Joel, den där triangeln vid varningar, vad står den för? Problem med sexans växel? :-D
Användarvisningsbild
av bem
Hej,

Så här ser koden ut som Heater Start skickar iväg som SMS när jag ställt in tidur 1 på kl 07:00 och tidur 2 på 17:00 och aktiverat bägge.

Min bils regnr är utbytt mot abc123 i exemplet nedan samt min Volvo On Call pincode utbytt mot 1234 i exemplet:

abc123#1234#11#0700#12#1700

/Bo
av 77xx
Varför startar då inte min med koden ABC123#min kod#1#, 1 är ju direktstart?
Är det allmänt strul hos Volvo on call eller vad är felet?
Dessutom har vi ju två bilar som det inte fungerar på. Finns det någon här som kan starta värmaren med SMS? Borde vara många om den andra appen verkligen sänder ett SMS för att starta värmaren.
Användarvisningsbild
av bem
Heater Start skickar det här vid direktstart:

abc123#1234#1#

Ja det är problem med Volvo On Call servern(servarna) sen lite över en vecka tillbaka. Enligt uppgift i en annan tråd så ringde en användare till VOC supporten ikväll och fråga när VOC's tekniska problem beräknades vara åtgärdade och de svara tisd 10 dec. Prova i morgon på em eller kväll får du se.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=98183

/Bo
Användarvisningsbild
av joel80
apersson850 skrev:Joel, den där triangeln vid varningar, vad står den för? Problem med sexans växel? :-D
Haha..
Näää.. de e dags att boka service säger bilen. Den blir ett år nu vid årsskiftet.. har bokat tid första veckan nästa år. :)
av 77xx
Har nu talat med VOC support och hade det tvivelaktiga nöjet att tala med en trevlig odugling som flera gånger rekommenderade mig att använda Heater Starter fastän jag flera gånger förklarade för honom att jag inte hade en smartphone.
Att man kunde sända ett vanligt SMS hade han ingen aning om. Han lovad dock att sända frågeställningen vidare till någon förhoppningsvis kompetentare medarbetare.

Är det någon som läser detta som kan starta värmaren med SMS? Kan det vara så att det fungerar på äldre bilar som funnits i systemet länge men att nyare bilar inte aktiveras p.g.a. de nuvarande driftstörningarna?
Användarvisningsbild
av bem
Nu funkar i alla fall Volvo On Call appen för mig. Provade nyss vid ca kl 15.

/Bo
av Stefan62
bem skrev: mån 09 dec 2013, 22:36 Använde Heater Starter idag på jobbet och så får jag fortsätta då Volvo On Call appen inte funkar för mig heller.
Har nyss blivit ägare till en ny XC60 och får inget att fungera med appen - det är många olika begrepp och du skriver "Volvo On Call", men menar du VolvoCars-appen?

Bryter man batterianslutningen några minuter[…]

Jag igen. För felkoderna: ECM-P246386 Diesel[…]

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]