Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av börne
Anders E skrev:Kör med Standard på sommaren och är helnöjd.
Det är säkert inget fel alls på dom, men när Premium bara kostar 420kr mer så är ju valet lätt, jag hade ingen koll alls på priserna & tänkte att premium kanske var tokdyra jämfört med dom vanliga.
Användarvisningsbild
av Sleeper
börne skrev:Att dom är tjocka ser jag nog bara som en fördel, måste ju även dämpa lite & sen känns det mer ombonat med rejäla mattor. Hade det i min förra bil & trodde först att det skulle va värdelöst ang smuts osv men det fungerar ju kanon, dock föredrar jag gummimattorna vintertid med allt saltslask vi har nere i Skåne.

Eller du menar att dom är "för" tjocka?
Nja jag har kommit att gilla tjockleken. Men de påminner alltså mer om en ryamatta än om en bilmatta. Jag tror inte du blir besviken. En negativ sak skulle kunna vara att färgen på de "svarta" går nästan åt det ljusgrå hållet. Man får rugga upp lurvet ordentligt precis som på en ryamatta för att nyansen ska mörkna. Men de är inte lika svarta som på bilden.
Användarvisningsbild
av V9097
Jag har premium i min bil och är mycket nöjd. Ska lägga i gummimattorna när första snön kommer. Jag tycker inte alls textilmattorna de är svåra att hålla rena och de lyfter interiören från taxikänsla till myspys.
av Denesfay
R-Designmattorna ser ju rätt trevliga ut också. Men min förarmatta har börjat nötas ner där man har hälen för gasen. Blir en ny uppsättning, kanske med snyggare söm till våren 2014.

Men då kanske det blir premium istället. Dom såg riktigt bekväma ut.
Användarvisningsbild
av Sleeper
Ja jag körde mycket barfota och med flipflops i somras och det var angenämt för fötterna att ha dessa mattor!
Användarvisningsbild
av MartinS
Vad du gör, köp inte R-Design mattorna bara, de är ju patetiska. Det skall vara riktiga nålfiltsmattor tycker jag, antar att premium är det?

Finns det inte Sport mattor till V70? Jag har sport i min XC och dom är helt ok, men bäst lär ju va premium till S80/V70. Premium finns tyvärr inte till XC60.

/Martin
av oldtimersmc
börne skrev:Att dom är tjocka ser jag nog bara som en fördel, måste ju även dämpa lite & sen känns det mer ombonat med rejäla mattor. Hade det i min förra bil & trodde först att det skulle va värdelöst ang smuts osv men det fungerar ju kanon, dock föredrar jag gummimattorna vintertid med allt saltslask vi har nere i Skåne.

Eller du menar att dom är "för" tjocka?

Har åkt med premium mattor och med gummimattor och textilpremium slår gummi alla dagar i veckan året runt.
Snyggt, ombonat slitstarkt och suger vätska som "ett öststats lud... hum Hugin"
Extremt svårstartad s70 2.4T

Om där är felkoder på motorn s&ari[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]

Körde den genom biltvätten. Blev vä[…]

Hej jag har en 444-53 med B18 o M40 låda - g[…]