Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattish
Ja det klart att man kan dra allt till sin spets. :roll: :wink:
Qpax-båge är det väldigt få personer som installerar framförallt på en vanligt personbil.
Användarvisningsbild
av ER
mattish skrev:Ja det klart att man kan dra allt till sin spets. :roll: :wink:
Qpax-båge är det väldigt få personer som installerar framförallt på en vanligt personbil.
Poängen var att det tar i innan det förstör dyrare saker och är det en någorlunda klyftig figur som backar slutar man när det börjar ta emot, man fortsätter inte trotts att det tar emot.
Visst är det färre än dumsnåla ligan, men det har mera med priset på produkten att göra än nått annat och jag har redan kompenserat en del genom att montera på tre personbilar varav två är mina egna. Dumsnålheten brukar slå in efter man betalt 250k+ för kärran så man kör tex feltemas nummerplåtssmäck med billiga ljus i tron man är smart och ekonomisk när en färganpassad qpax är ljusår snyggare oavsett personbil, lastbil eller mellanting som populära mindre transportbilar.
Konstigt att man hellre lägger 10kkr+ på meningslösa tillbehör fast snålar på ljusfronten och snålar på vinterdäck genom att hellre välja billigt än bra.
av JEriksson
Hade QPAX på min gamla XC70 med 3 st Bosch på och har nu en ny V70 med adaptiv farthållare. Redan medveten om att man kommer sakna detta då x-ljus inte är funktionella om man har den adaptiva farthållaren (som man efter 3 veckor med bilen inte vill vara utan).

Har börjat titta på en LED-ramp med montering under skylten med dess nackdelar. Men av någon anledning klickade jag in på QPAX hemsida i morse och upptäckte 2 saker som gör att det kan bli dyrt...
Dels kan man få bågen lackad svart (som passar min Classic Sport) samt att man även har en s.k. sänkningssats för bågen, se länkar

http://www.qpax.se/prod/PULVERLACK-Q-LI ... 80/SWE/SEK
http://www.qpax.se/prod/Sanksats_69300/ ... 36/SWE/SEK

Nackdelen är att man inte kan sätta på de största ljusen, utan måste hålla sig till storleken mindre ljus
Sedan blir det inte billigt heller... drygt 6 loppor innan man skaffat ljusen. kabelsatsen och mjukvaran.

Få se vart det slutar?

// J
Användarvisningsbild
av apersson850
Den stackars fotgängare som får en smäll av en Qpax istället för av plastfronten är nog mindre glad.

Det finns nackdelar med allt.
av kantarell
Rätt ska vara rätt och därför behövs en felaktig uppgift från det att jag startade tråden rättas till. Skrev då att inga som helst felmeddelanden dyker upp. Det stämmer om man bara kör någon eller några kilometer. Kör man lite längre så kommer ett meddelande "radarn blockerad" på skärmen men utan ljud. Kan kvitteras med en enkeltryckning och verkar inte återkomma under samma körcykel.

Intressant att se hur olika vi ser på den här frågan utifrån var vi bor och hur vi använder bilen. Själv kör jag 5 000 - 6 000 mil per år, uteslutande i vad en 08 skulle kalla för ren ödemark, ofta under sena kvällar och längs vägar där ballasterna nästan aldrig hinner "kallna". Vad som är snyggt eller ej finns väl inget facit för men själv tycker jag att 3 stora ljus passar bra till XC70;s ganska grovt tillyxade form.

..Drivaxel är ju en ganska dyr historia att[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]