- sön 05 jul 2015, 18:50
Kan vara bra att veta vem man ska undvika (om den finns i ens närområde).
Om inte annat så kan det gynna din sak om den aktuella verkstaden får reda på att det cirkulerar negativ kritik kring hur den gör affärer. Den kan så att säga bli lite mer förhandlingsbenägen. :mrgreen:
//F
lizzin skrev:Verkar ju som han själv bestämt att han ska göra det han anser behöver göras på bilen. Jag bokade bara en service.Får man fråga vilken Mekonomenverkstad vi pratar om?
Frågan är nu vad jag ska göra bara. Bilen ska tillbaka på måndag. Har sökt runt och det står bl.a. såhär i verkstadens reparationsvillkor:
"4. Prisuppgift
Verkstaden ska lämna en skriftlig prisuppgift för hela uppdraget om uppdraget beräknas kosta 2 000 kr eller mer.
Undantag från att lämna en skriftlig prisuppgift är möjligt om konsumenten avstår från en sådan uppgift eller om uppdraget är så ospecificerat att det är omöjligt att lämna en uppgift ens om ett ungefärligt pris eller ett högsta pris. I övriga fall då kostnaden för uppdraget beräknas understiga 2 000 kr, ska en skriftlig prisuppgift lämnas när konsumenten begär det."
Jag har inte fått några papper eller uppgifter alls skriftligen, fick inte heller skriva under nånting när bilen lämnades in. Är det bara att betala och ta lärdom till nästa servie antar jag? Känns som jag utan papper är ganska röktHan sa ju max 10.000 kr på telefon men ett muntligt avtal är ju inte värt nånting.
Kan vara bra att veta vem man ska undvika (om den finns i ens närområde).
Om inte annat så kan det gynna din sak om den aktuella verkstaden får reda på att det cirkulerar negativ kritik kring hur den gör affärer. Den kan så att säga bli lite mer förhandlingsbenägen. :mrgreen:
//F
Kör:
Volvo V40 D2 -13
Fiat Freemont -13
Renault Scenic 2.0t -04
Volvo V70 D5 -09, 31000 mil *Såld*
Volvo V40 D2 -13
Fiat Freemont -13
Renault Scenic 2.0t -04
Volvo V70 D5 -09, 31000 mil *Såld*
- By 246