- tis 28 jul 2015, 19:04
Är det någon som har sett en 12 gren kontakt som man kan koppla in fram och som inte är så hög. Så man kan stänga luckan lite iallafall.
Moderator: Moderatorer
Volvoiscania skrev:Är det någon som har sett en 12 gren kontakt som man kan koppla in fram och som inte är så hög. Så man kan stänga luckan lite iallafall.Eller så kopplar man bara in ett eller flera uttag till bakom panelen på höger sida om mittkonsolen. Väldigt enkelt och man får eluttagen där man vill ha dom.
Rådlös skrev:Det kanske är bra, men om bilägaren vill ha uttag för en kupévärmarfläkt så skall man nog först ta reda på var det är lämpligt att sätta 12 voltuttagen. Uttaget till kupévärmen är ju "måttsydd" så den kanske kräver sin plats på en speciell yta? Och samtidigt är den några kvadratcentimeter större än ett 12 voltuttag.Va? Vad har kupévärmaren med detta att göra?
mattish skrev:Hur tog du strömmen för detta?Rådlös skrev:Det kanske är bra, men om bilägaren vill ha uttag för en kupévärmarfläkt så skall man nog först ta reda på var det är lämpligt att sätta 12 voltuttagen. Uttaget till kupévärmen är ju "måttsydd" så den kanske kräver sin plats på en speciell yta? Och samtidigt är den några kvadratcentimeter större än ett 12 voltuttag.Va? Vad har kupévärmaren med detta att göra?
Inkopplingen av 12V gör du bakom panelen. Var man sen sätter uttaget är upp till var man behöver det. Jag har ett under fläktutblåset till vänster om ratten för ström till GPSen.
apersson850 skrev:Han menar att om man vill ha ett 230 VAC uttag för kupévärmare, då bör man först ta reda på var det ska sitta. Eller kanske även om man inte vill ha ett sådant, för skulle behovet ändras behöver ett sådant, som är större, sitta på ett visst ställe. Då är det dumt att ha satt något annat just där, något som kanske lika bra kan sitta på någon annan plats.Oavsett om man har ett kupéuttag eller ej så går där kablar bakom den panelen. Sen att man kopplar på en extra kabel är inget som hindrar att sätta ett Kupéuttag där.
JEriksson skrev:Det har jag publicerat bilder på här någonstans på forumet, eller om det var någon annan som gjort det. Finns några riktigt duktiga bilelektriker som smyger omkring här på Forat. Ska se om jag kan försöka hitta det.
Hur tog du strömmen för detta?
Är den kopplad på "tändningen"?
Är själv ute efter en lösning för att kunna koppla in en GPS som får strömmen från ett mer dolt uttag, tycker precis som TS att uttaget i mittkonsolen är osmart placerad under locket...
Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]
AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]
Hade lite tur med samma problem som försvann […]