Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

agh39 skrev:Lite offt. men konstigt att inte bromsbeläggen ska mätas och presenteras för kund, däckmönster är inte speciellt svårt att kontrollera själv .Själv lämnade jag in bilen på auktoriserad Volvoverkstad för 12000 milaservice, de "glömde meddela att bromsbelägg bak bara har 3 mm kvar vilket jag såg igår. Tror inte de klarar 3000 mil till.
På min V60T3 berättade de inte ens att beläggen var så slut att det var metall mot skivorna. Mitt förtroende för kvaliteten på "Original Service" är inte så hög...
Jag skulle gissa på att varje protokoll är modellspecifikt. Jag har sparat det protokoll som jag fick vid senaste servicen på min V70 2.0F -08, och där står det tydligt högst upp "Underhållsservice B4204S4". Och det är alltså motortypen. (E85-motorn)
Mitt protokoll är ett mail som "min" verkstad har hämtat ur Vida och skrivit ut. Det är ju naturligtvis fullt möjligt att det kan finnas andra protokollformulär, men så ser mitt ut.
agh39 skrev:Lite offt. men konstigt att inte bromsbeläggen ska mätas och presenteras för kund, däckmönster är inte speciellt svårt att kontrollera själv .Själv lämnade jag in bilen på auktoriserad Volvoverkstad för 12000 milaservice, de "glömde meddela att bromsbelägg bak bara har 3 mm kvar vilket jag såg igår. Tror inte de klarar 3000 mil till.
Ska bytas då de är 2mm, så jag tror inte att de klarar 3000 mil
Men frågan är om du inte ska låta dem ta slut och åberopa servicegarantin, eftersom bromsbeläggen ska kontrolleras och man ska få en chans att få dem bytta, om man avstår så ska det antecknas på protokollet, så då kan man inte åberopa servicegarantin
Airbag Lampa på Volvo S60 2,4 2004

OK, eftersom bältesavkänningen fungerar[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in me[…]

Dörrlås under vintern.

Vi har en XC60 MY22 men har inga problem med d&oum[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddning e[…]